انوار اخلاقى، وصاياى پيامبر اعظم به امير المؤمنين - علوى گرگانى، محمدعلى - الصفحة ٥٦ - مجلس ٦٧ فضيلت شيعيان اميرالمؤمنين(ع) بر ساير مردم
بي ادبي است که چهار ساعت ميرويد و مينشينيد و کتاب را باز ميکنيد و وقتي روايت را پيدا نمي کنيد به علما جسارت ميکنيد. علما مطلب را بي سند گفتند؟ شما خيال ميکنيد با اين چهار ساعت ميخواهي که فقه پيغمبر صلی الله علیه و آله و سلم را به کجا برساني؟ همين آقايي که پاي منبر من نشسته است در چهار جاي کتاب خودش، روايت اين مسأله را نقل کرده است. شما حال کار کردن نداريد.
پرسيدم: اين آقا کيست؟ گفتند: آقاي حاج ملّا محسن فيض کاشاني، صاحب کتاب وافي. تا ايشان را نگاه کردم شناختم و از خواب بيدار شدم و حالا به سر خودم ميزنم که خاک بر سر من، چرا اين اشتباه را کردم؟ چرا اين جسارت را به علما کردم؟
جناب محقّق رحمه الله راست ميگويد. ما سه چهار ساعت مينشينيم و يک کمي کار ميکنيم، خيال ميکنيم دنيا را به هم زده ايم و ميگوئيم واي، چقدر کار کردم. واقعاً چقدر کار کردي؟ امروز هم که کار کردن همه با کامپيوتر شده است. همه راحت شده اند. ديگر کاري ندارد. چه زحمتي ميکشد، با يک انگشت زدن کار تمام ميشود. آيا قديم اينطوري بود؟
من مژده پيغمبر صلی الله علیه و آله و سلم را به شما بدهم، ان شاء الله که "مصابيح الدّجي" باشيد خدا کند. ان شاء الله ما هم چراغ هدايت براي مردم باشيم. خدا ان شاء الله به حقّ محمّد و آل محمّد علیهماالسلام همه ما را به توفيقات الهي و ربّاني موفّق بدارد.