انوار اخلاقى، وصاياى پيامبر اعظم به امير المؤمنين - علوى گرگانى، محمدعلى - الصفحة ١٢٢ - مجلس ٨٠ شرائط بناء خانه اى در بهشت و بهترين مردم بودن
برادر بزرگوار، امام عجل الله را چطور شناختي؟ انسان چطور بايد ايشان را بشناسد؟ آقا فرمود که امام را اينطور بشناسيد که "واجب الطاعة" است. هر چه آقا ميگويد بايد بگوييم چشم. در مقابلش چون و چرا نداريم. خوش به حال آن کسي که امامش را اينطور شناخته باشد.
حضرت عجل الله فرمود: "أَنَا خَاتَمُ الْأَوْصِيَاءِ وَ بِي يَدْفَعُ اللَّهُ الْبَلَاءَ عَنْ أَهْلِي وَ شِيعَتِي"١ اين را بدان، من پايان تمام اوصياءالله هستم و بدان که خداوند بواسطه من بلا را از شيعيانم دفع ميکند.
خدايا، پروردگارا، تو را به حقّ صاحب امشب ما را جزو شيعيان اين بزرگوار قرار بده. خدايا، محبّت ما را نسبت به اين خانواده بيش از اين بگردان. خدايا، شايستگي معرفت به اين خانواده را به ما عنايت بفرما. خدايا، بيش از اين دشمنان اسلام و شيعيان را خوار بگردان. خدايا، دشمنان را بر ما مسلّط مگردان. خدايا، ابرقدرتها را هر چه زودتر نابود بگردان. ملتهاي مستضعف جهان را از چنگال آنان نجات مرحمت بفرما. خدايا، در استجابت اين دعاها بر ما منّت بگذار. فرج صاحب الامر امام زمان عجل الله را نزديک بگردان.
١ . الغيبة للحجّة، ص ٢٤٦