انوار اخلاقى، وصاياى پيامبر اعظم به امير المؤمنين - علوى گرگانى، محمدعلى - الصفحة ٢٥٥ - مجلس ٩٩ علائم يقين
است که بگوييد راضي هستم و ناراحت نباشيد، در اين صورت خداوند هم شادمان و خوشحالت ميکند و گشايش در کارهايت ايجاد ميکند و همه غم وغصّه هايت را از بين ميبرد.
اين همان سخن پيشوا و ارباب عزيزمان حضرت سيّد الشهداء علیهالسلام است - رزقنا الله و اياکم زيارة قبره في الدنيا و شفاعته في الآخرة - که در اوج آن همه سختيها و مصيبتها فرمود: "الهي رضاً برضائک" خدايا من به همه مقدرات تو راضي هستم.
امام معصوم علیهالسلام قدرت عالم امکان است. گاهي اوقات بلا به سر ما ميآورند از دست ما هم کاري بر نمي آيد، ميگوئيم: چه کنم، چاره ندارم؛ امّا خداوند تمام عالم را در اختيار امام علیهالسلام گذاشته است با اين حال، خدا اراده کرده بود که امام حسين علیهالسلام به شهادت برسد. فرمود: حسين جان، "ان الله شاء ان يراک قتيلا" با کمال افتخار، بدون اينکه سر سوزني خم به ابروي اباعبدالله علیهالسلام بيايد تا آخرين لحظه رفتن به ميدان قتلگاه باز گفت: "الهي رضاً برضائک" يعني خدايا در آخرين لحظه عمرم هم ميگويم راضي به رضاي تو هستم.
اين آقاي ما است. اين الگوي عزيز ما است. چشم اميد همه ما به آقا است. ما پيرو يک چنين آقايي هستيم. خدا را شکر ميکنيم که ما آقايمان را دوست داريم و جزو پيروانش باشيم. خدايا، به حقّ محمّد و آل محمّد علیهماالسلام ما را با اين بزرگوار محشور بگردان. خدا ميداند چه لذّتي دارد انسان در کنار آقا باشد. همه اصحاب و ياران و فرزندان آقا را به شهادت رساندند، همه چيز را غارت کردند، همه اموال را بردند مع ذلک ابا عبدالله علیهالسلام فرمود صبر ميکنم.
خدا مرحوم آيت شيخ جعفر شوشتري رحمه الله را رحمت کند. ايشان فرمود: من قبول ندارم که امام حسين علیهالسلام فرمودند: "صبراً علي بلائک" زيرا امام حسين علیهالسلام اصلاً بلا نديده بود. آقا مصيبتها را بلا نمي دانستند. البتّه نظر مبارکشان اين است ولي اگر