زندگاني چهارده معصوم (ترجمه إعلام الورى بأعلام الهدى شيخ طبرسي) - عطاردي، عزيزالله - الصفحة ٥٦٤ - (نصوص وارده بر غيبت حضرت صاحب
و زمين بر پا است، شنبه حضرت رسول، يك شنبه امير المؤمنين، دوشنبه حسنين، سه شنبه على بن الحسين، محمد بن على، و جعفر بن محمد، چهارشنبه موسى بن جعفر، على ابن موسى، محمد بن على و من، پنجشنبه پسرم حسن، و جمعه هم فرزند فرزندم مى باشد كه اهل حق بر وى اجتماع خواهند كرد، و او كسى است كه زمين را پس از ظلم و جور پر از عدل و داد خواهد كرد، و اين است معنى ايام كه نبايد با آنان دشمنى كرد كه در آخرت هم آنها دشمن انسان گردند، پس از آن فرمود: اينك برخيزيد برويد كه براى شما خطر دارد ٣٩- صقر بن ابى دلف گويد: از حضرت هادى ٧ شنيدم ميفرمود: امام بعد از من فرزندم حسن است و بعد از وى هم فرزندش قائم خواهد بود كه زمين را پس از جور و ستم پر از عدل و داد ميكند.
٤٠- علي بن ابراهيم از على بن عبد الغفار روايت كرده هنگامى كه حضرت جواد از دنيا رفتند شيعيان براى حضرت هادى ٧ نوشتند كه امر امامت در دست كيست حضرت براى آنان نوشتند مادامى كه خودم در قيد حيات باشم امامت در اختيار خودم خواهد بود.
و پس از اينكه مقدرات پروردگار در باره من جارى گردد جانشين من در ميان شما ظاهر مىشود، و ليكن در باره امام پس از جانشين من چه كار خواهيد كرد.
٤١- اسحاق بن محمد بن ايوب گويد: از حضرت ابو الحسن هادى ٧ شنيدم ميفرمود: صاحب الامر كسى است كه مردم ميگويند: وى هنوز متولد نشده است.
اخبار در اين باب در كتب شيعه زياد است و بطور متواتر در نزد آنها ثابت است، و در اصول شيعه اين روايات را تا زمان حيات پدرش ثبت كردهاند، و اين اخبار و روايات بهترين برهان و محكمترين دليل براى اثبات امامت حضرت حجت ٧ است.