انوار اخلاقى، وصاياى پيامبر اعظم به امير المؤمنين - علوى گرگانى، محمدعلى - الصفحة ٥٣ - مجلس ٦٧ فضيلت شيعيان اميرالمؤمنين(ع) بر ساير مردم
کور کرده است. اين خودخواهي هاي شيطاني آنچنان فضا را آلوده کرده است که از ديدن حجّت الهي محروم و کور شده اند و حجّت خدا را نمي توانند ببينند. ائمّه علیهماالسلام ما در ميان اينها بودند ولي يک عدّه کمي کنار امام علیهالسلام بودند. امامان علیهماالسلام ما خانواده اي بودند که علم و عبادت و اخلاق نيکشان قابل توصيف نيست ولي متأسّفانه عدّه اي از مردم کور شدند و نتوانستند وجود مقدّس و با برکت ائمّه علیهماالسلام را ببينند.
"فَهُمْ يُمْسُونَ وَ يُصْبِحُونَ فِي سَخَطِ اللَّهِ" اينها صبح و شب ميکنند امّا در سخط و غضب خدا هستند؛ چون دنبال هواي نفس خودشان هستند، دنبال آنچه که از طرف خدا آمده، نيستند.
"وَ شِيعَتُكَ عَلَى مِنْهَاجِ الْحَقِّ وَ الِاسْتِقَامَةِ" يا علي، شيعيان تو در راه حقّ هستند و استقامت عجيبي دارند.
"لَا يَسْتَأْنِسُونَ إِلَى مَنْ خَالَفَهُمْ" هيچ وقت با دشمنان اهل بيت علیهماالسلام انس نمي گيرند.
"لَيْسَتِ الدُّنْيَا مِنْهُمْ وَ لَيْسُوا مِنْهَا" شيعيان تو از دنيا نيستند و دنيا نيز از آنها نيست؛ پس آقايان مواظب باشيد و وحشت نداشته باشيد. نه دنيا از شيعيان اميرالمؤمنين علیهالسلام است و نه آنها از دنيا هستند.
"اُولئِكَ مَصَابِيحُ الدُّجَى اُولئِكَ مَصَابِيحُ الدُّجَى اُولئِكَ مَصَابِيحُ الدُّجَى" حضرت صلی الله علیه و آله و سلم سه بار تکرار کرد که اينها چراغهايي هستند که در تاريکي هاي جوامع ميدرخشند.
آقايان طلبه ها، ببينيد علما در سابق چطور درس ميخواندند. هم مباحثه مرحوم آيت الله ميرزا هاشم قزويني رحمه الله که از بزرگان مشهد بود ميگفت: ما با آقا داشتيم در اصفهان مباحثه ميکرديم يک دفعه ديديم حاج ملّا هاشم افتاد و بيهوش شد. ما از اضطراب بلند شديم و ايشان را گرفتيم. سريع رفتيم و دکتر را آورديم. دکتر معاينه نمود و گفت: يک مقدار آب قند بدهيد. بلافاصله رفتيم