زندگاني چهارده معصوم (ترجمه إعلام الورى بأعلام الهدى شيخ طبرسي) - عطاردي، عزيزالله - الصفحة ٥٨١ - (افرادى كه حضور حضرت صاحب
متولد شوند.
١٥- كسانى كه در دين خدا مردد شده بودند و پس از اين براى آنان ندامت حاصل شد و بطرف ما برگشتند، ما هم از آنها رضايت داريم، و ليكن در اموال مردم مردد كه هنوز حق را درك نكردهاند تصرفى نميكنيم و احتياجى به مال آنها نداريم.
١٦- علت وقوع غيبت را نميتوانيد درك كنيد، زيرا خداوند فرموده: لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْياءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ پدران من تحت بيعت خلفاى جور زمان خود بودند، و ليكن من هر گاه خروج كنم بيعت احدى بر من نخواهد بود.
١٧- انتفاع از من در غيبتم مانند انتفاع مردم از آفتاب است در هنگامى كه زير ابرها پنهان باشد، من براى مردم زمين در حكم مأمنى هستم همان طور كه ستارگان براى مردم آسمان امان هستند، شما از مطالب غير مفيد و سؤالات بىفايده خوددارى كنيد، و خود را با موضوعات باطل مشغول نسازيد، در تعجيل فرج دعا كنيد زيرا فرج شما در آن است «و السلام عليك يا اسحاق بن يعقوب و عَلى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدى».
شيخ صدوق از محمد بن صالح همدانى روايت كرده كه خدمت حضرت صاحب الزمان ٧ نوشتم: اهل بيت من مرا اذيت ميكنند و ميگويند: ائمه اطهار عليهم السّلام فرمودهاند: بدترين مخلوقات خدام و كاركنان ما هستند، حضرت در جواب من نوشتند مگر آنان اين آيه شريفه را نخواندهاند كه: وَ جَعَلْنا بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ الْقُرَى الَّتِي بارَكْنا فِيها قُرىً ظاهِرَةً قراى با بركت ما هستيم و قراى ظاهره هم شما ميباشيد.
(افرادى كه حضور حضرت صاحب ٧ رسيدند و يا براى آنان توقيع رسيد
ابو جعفر صدوق از محمد بن ابى عبد اللَّه كوفى روايت كرده افرادى كه از طرف حضرت بقية اللَّه ٧ نيابت داشته و يا به نحوى از انحاء با آن جناب ارتباط داشتهاند از قرار ذيلاند: