عرفان اسلامى تفسير مصباح الشريعه و مفتاح الحقيقه - انصاريان، حسين - الصفحة ١٣٥ - ١٢٧ - او به خاطر نيتش با ماست
به او مىدهند[١].
١٢٥- اى كاش با آنها بودم!
امام رضا ٧ به ريان بن شبيب فرمود:
اگر علاقه دارى در ثواب شهداى كربلا شريك باشى، هرگاه ياد كردى بگو: اى كاش با آنها بودم و به سعادت بزرگى مىرسيدم[٢].
١٢٦- ما با شما در ثواب شما شريكيم
جابر در زيارت اربعين حضرت حسين ٧ خطاب به شهداى كربلا گفت:
ما با شما در ثواب شريكيم. عطيه كوفى گفت: اى جابر! چگونه با آنان شريكيم در حالى كه ما كارى نكردهايم و رنجى نديدهايم، آنها از زن و فرزند جدا شده و زخم برداشتند تا كشته شدند!!
جابر گفت: از رسول خدا ٦ شنيدم كه فرمود:
هركه قومى را دوست دارد، با آنها محشور مىشود و هركه كار قومى را دوست دارد با آنها در ثواب آن كار شريك است، به خدا قسم نيت من و اصحاب من بر همان است كه حسين و اصحابش بر آن رفتند[٣].
١٢٧- او به خاطر نيتش با ماست
پس از پيروزى امام على ٧ در جمل، يكى از يارانش گفت: دوست داشتم برادرم با ما
[١] - عرفان اسلامى: ٣/ ٥٦.
[٢] - عرفان اسلامى: ٣/ ٥٦.
[٣] - عرفان اسلامى: ٣/ ٥٦.