عرفان اسلامى تفسير مصباح الشريعه و مفتاح الحقيقه - انصاريان، حسين - الصفحة ١٩٩ - ولايت، شاهراه هدايت
و مصداق واقعى اولو الامر در قرآن يعنى اميرالمؤمنين على بن ابىطالب ٧ عين گمراهى نبود؟
با زور و قلدرى و قدرت، مردم را از على جدا كردن و همه را جز عدهاى قليل به راه ديگر كشاندن گمراهى نبود؟
از آن زمان تاكنون ظلمهايى كه بر اثر نبودن حكومت عدل بر ميليونها مرد و زن مسلمان رفته عين گمراهى و گمراهىآور سردمداران حكومتهاى غاصب نيست؟
شما تاريخ را مطالعه كنيد، تاريخ ظلمهاى حكومتهاى پس از پيامبر ٦ را تاكنون و ببينيد از دست آن حكومتها بر سر شيعه چه رفته و بر سر مسلمانان چه آمده؟ مسائلى كه جن و انس از شمارش آن عاجزند و سپس قضاوت كنيد كه آيا آن حكومتها گمراه و گمراه كننده نبودند؟!
امروزه حكومتهاى ممالك عربى كه با بىحيايى كامل، حافظ منافع آمريكا و فرانسه و انگليس- اين گرگان خونخوار- هستند و از طرفى مهمترين حافظان اسرائيل غاصب در منطقه خاورميانه مىباشند، با مسلمانان و اموال و نواميس و اعراض آنان چه مىكنند!؟ آيا اينها گمراهى نيست؟
اين حكومتها دنباله حكومت عثمانى و حكومت عثمانى دنباله حكومتهاى قبل از خود و آن حكومتها دنباله حكومت بنى عباس و حكومت بنى عباس دنباله حكومت بنى اميه و حكومت بنى اميه دنبالهحكومت سقيفه هستند و كل اين حكومتها جداى از قرآن و اهل بيت : حكومت راندند و نتيجه حكومتشان انواع بلاها و ظلمهايى بود كه بر سر مسلمانان آمد و حساب آن بلاها و مظالم را فقط خدا مىداند و بس!!
|
چون خلافت رشته از قرآن گسيخت |
حريت را زهر اندر كام ريخت[١] |
|
بيهوده نبود كه در روايات زيادى كه كتب اهل سنت و شيعه نقل كردهاند،
[١] -اقبال.