عرفان اسلامى تفسير مصباح الشريعه و مفتاح الحقيقه - انصاريان، حسين - الصفحة ١٩٨ - ولايت، شاهراه هدايت
شريعت الهى هستند، اگر كسى از اين دو ثقل الهى جدا زندگى كند، يا بگويد، كتاب خدا ما را كافى است و احتياجى به على ٧ و يازده فرزندش نيست، به حكم صريح قرآن و گفتار پيامبر اسلام ٦ در حديث ثقلين كه تمام كتب روايى سنى و شيعه نقل كردهاند بدون ترديد گمراه و در راه ضلالت است:
إنى تارك فيكم الثقلين كتاب الله وعترتى أهل بيتى وإنهما لن يفترقا حتى يردا على الحوض ما إن تمسكتم بهما لن تضلوا من بعدى أبدا[١]؛
من دو شىء گران پس از خودم در ميان شما گذاردم: قرآن و عترت، اين دو هرگز از هم جدايى ندارند تا كنار حوض به من برسند، اگر به اين دو واقعيت تمسك جوييد، حكومت قرآن و اهل بيتم را بپذيريد و هماهنگ با آن دو زندگى خود را ترسيم كنيد تاروز قيامت روى ضلالت وگمراهى نخواهيد ديد.
آنان كه پس از رسول اكرم ٦، دست از واليان واقعى امر يعنى امامان معصوم : برداشتند و به گفته خودشان گفتند: كتاب خدا ما را بس است، هم گمراه شدند و هم تا امروز ميليونها مرد و زن را گمراه كردند.
داستان كشته شدن مالك بن نويره و افراد عشيره او و هم بستر شدن خالد بن وليد و يارانش كه از مأموران و كارگزاران حكومت ابوبكر بودند با زنانى كه شبانه شوهرانشان به دستور خالد به قتل رسيده بودند، گمراهى نبود؟! و چون اين جانيان خطرناك به مدينه برگشتند، براى اين كه حكومت به قدرت آنان براى ادامه حياتش محتاج بود همه آنان را در مقابل آن طغيان وحشتناك بخشيد، آيا اين بخشش ناشى از ضلالت و گمراهى نبود؟!
پس از رحلت پيامبر ٦ بستن در خانه خزانه علم الهى، وصى بر حق پيامبر ٦
[١] -مستدرك الوسائل: ٧/ ٢٥٤، باب ٤٧، حديث ٨١٨١.