اختران فقاهت بررسى زندگى علمى و سياسى گروهى از علماى سده اخير - انصارى قمى، ناصر الدين - الصفحة ٤٥٢
آقاى محلّاتى دامت بركاته مراجعه كنيد».
و زمانى كه مرحوم آيت اللّه حاج شيخ ابو الحسن انصارى- در اهواز- از مصرف سهم مبارك امام عليه السّلام پرسش نموده بودند، ايشان ابتدا نصف سهم را اجازه دادند و پس از اندكى. درنگ فرمودند: «تمام سهم امام را مصفر كنيد و ديگر لازم نيست به اينجا بفرستيد».
اعلاميههايى كه ايشان در پى رحلت مراجع تقليد و علماء اعلام چون حضرات آيات عظام: سيد احمد خوانسارى، سيد عبد اللّه شيرازى، امام خمينى، مرعشى نجفى، خويى، آملى و سبزوارى صادر نمودند، همه حكايتگر بزرگداشت مقام علمى و عملى آنان است.[١]
و هم از نمونههاى آشكار بزرگداشت مقام علم به وسيله معظم له آن است كه:
همه ساله از جانب ايشان به دانشپژوهانى كه در امتحانات كتبى حوزه علميه به مدارج اول تا سوم دست مىيافتند، جوايزى اهداء مىشد.
و هم به طلّابى كه در كنار فعاليتهاى درسى خود، به حفظ قرآن روى آورده و حافظ قرآن گرديدهاند، همه ما همه شهريهاى ويژه پرداخت مىگرديد.
و نيز فضلايى كه در آغاز تحصيل خويش توانسته باشند متن «الفيه» ابن مالك را از بر كرده باشند. يك دوره كتاب ارزنده «بحار الانوار» از سوى مرجع بزرگوار به آنان پيشكش مىگرديد.
جناب حجة الاسلام و المسلمين آقاى كريمى جهرمى نقل نمودند:
«روزى طلبه جوانى به حضورشان آمد و گفت: دو ماه خانوادهام نبودند و من شهريه معيل گرفتهام، اينك اين دويست تومان از خرجم زياد آمده است، و آنرا تقديم كرد. آقا پول را گرفته و به خود او برگرداندند و سپس امر كردند پانصد تومان ديگر به او بپردازند».
[١]. به خصوص پيامهاى تسليت رحلت امام خمينى و آيت اللّه خويى، رحمة اللّه عليهما.