حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٥٩ - جناب آقاى دكتر شادمان استاندار محترم استان مركزى
خود را از تأسيس سينما در قم كه در شرف اتمام است ذكر نمود و باز هم اضافه نمود نماينده پدرم را به نام سيد محمودى[١] كه در آباده شيراز مشغول تبليغ اسلامى بوده وسيله مأمورين سازمان امنيت احضار نمودهاند و شايد اساسا مطالب پدرم را به سمع شاهنشاه نمىرسانند بدين لحاظ پدرم از ملاقات با مأموران دولت خوددارى مىنمايد. بر اساس اين موضوع به طورى كه آن جناب استحضار دارند اينجانب با كسب اجازه تلفنى به طهران عزيمت و جريان ماوقع را به عرض رساندم و در حال حاضر وضع عادى مىباشد در صورت بروز هر پيشآمدى با سريعترين وسيله مراتب به عرض خواهد رسيد ناگفته نماند مأمورين امنيتى و انتظامى اين شهرستان كاملًا مراقب اوضاع مىباشند.
فرماندار شهرستان قم- اسداله ابوقداره
گيرنده رونوشت:
رياست محترم سازمان اطلاعات و امنيت شهرستان قم جهت اطلاع.
[١] منظور حجتالاسلام آقاى سيد ابوطالب محمودى است.