حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ١٠١ - موضوع مكالمه تلفنى سيد مهدى گلپايگانى از تهران با آقاى صافى و آيتاله گلپايگانى و شاكرى
از: ٢١ تاريخ: ٢٦/ ١٠/ ٤٧
به: ٣١٦ شماره: ٤٢٦٢/ ٢١
موضوع: مكالمه تلفنى سيد مهدى گلپايگانى از تهران با آقاى صافى و آيتاله گلپايگانى و شاكرى
سيد مهدى گلپايگانى ضمن مكالمه تلفنى به صافى گفت آن رفيقمان را ديدم خيلى سلام مىرساند و منزل آقاى محمودزاده بودم سپس گوشى تلفن را دادند آيتاله گلپايگانى سيدمهدى گفت اين رفيقمان مىخواهد برود و گفت نمىتوانم اين كار را انجام دهم (منظور جناب آقاى علم بود) حالا صلاح مىدانيد من به آن آقا تلفن كنم.
آيتاله گلپايگانى گفت استخاره كنم. استخاره كرد بد آمد و گلپايگانى گفت حالا كه صلاح نيست چطور است با يكى از كمك كارهاى خودش بگوئيم سيدمهدى گفت كى. آيتاله گلپايگانى گفت با مقدم صحبت كنيم (در اينجا خودش منظور جناب سرهنگ مهران و مقدم منظور تيمسار مقدم مىباشد) كه استخاره كردند آن هم ميانه آمد سيدمهدى گفت حالا با رفيق خودمان صحبت مىكنيم تكليفش را معلوم مىكنيم و سپس سيدمهدى با شاكرى صحبت كرد و گفت كار شما درست شده است و براى شركت در كميسيون خودت را به طهران برسان و سپس صافى صحبت كرد و گفت تكليف اين افرادى كه صورت داده بوديد گذرنامه برايشان تهيه شود به كجا كشيد سيدمهدى گفت همان ٦ نفر را بيشتر قبول نكردند.
آقاى اوانى در گزارش روزانه درج شود. ٣٠/ ١٠
اصل در پرونده مهدى گلپايگانى است.
در پرونده محمدرضا گلپايگانى بايگانى شود. اوانى
نمايش تصوير