حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٨٨ - گزارش درباره طرح تضعيف گلپايگانى
از: ٣١٦ تاريخ: ٨/ ١١/ ٤٨
گزارش درباره: طرح تضعيف گلپايگانى
محترما معروض ميدارد.
ساواك قم بمنظور تضعيف آيتاله گلپايگانى پيشنهاداتى بشرح زير نموده است.[١]
١- بيمارستان گلپايگانى بوسيله آقاى دكتر امامى (كه از اداره بهدارى قم حقوق ميگيرد) اداره ميشود و سهميه دارو نيز توسط بهدارى مذكور باين بيمارستان داده ميشود با توجه باينكه بيمارستانهاى اين شهرستان در سازمان شاهنشاهى خدمات اجتماعى ادغام شده پيشنهاد ميگردد دكتر امامى بمحل خدمت خود (سازمان شاهنشاهى) احضار و سهميه داروى بيمارستان گلپايگانى نيز قطع گردد و چنانچه عوامل گلپايگانى جهت اعزام پزشك و اخذ دارو مراجعه نمايند پاسخ داده شود بيمارستان گلپايگانى بايستى در اختيار سازمان شاهنشاهى خدمات اجتماعى قرار گيرد و در غير اين صورت مجوز قانونى در اين زمينه وجود ندارد.
٢- عدهاى از شخصيتهاى مركز گهگاه بقم عزيمت و با آيتاله گلپايگانى ملاقات نمايند سپس مراتب وسيله مأمورين در منطقه شايع و بعضا نيز در جرايد درج گردد.
٣- نمايندگان فعال آيتاله گلپايگانى كه در شهرستانها بنفع او فعاليت و وجوه شرعى را جمعآورى ميكنند طرد شوند.
٤- سيدمهدى گلپايگانى و شيخ على صافى (از نزديكان گلپايگانى) بعناوينى بساواك احضار شوند و چون باحتمال قريب بيقين بساواك مراجعه نخواهند كرد جلب و مدت چند ساعت در ساواك نگهدارى شوند بعضا پس از جلب
نمايش تصوير
[١] پيشنهاد مزبور را ساواك قم طى سند شماره ٤٥١٧/ ٢١- ٣٠/ ١٠/ ٤٨ به اداره كل سوم ٣١٦ ارسال مىنمايد.