حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٥٣٥ - موضوع آيتاله گلپايگانى
از: ٢١ تاريخ: ١٢/ ٧/ ٤٨
به: ٣١٦ شماره: ٣١٠٦/ ٣١
موضوع: آيتاله گلپايگانى
ساعت ١٦٣٠ روز ١٠/ ٧/ ٤٨ گلپايگانى در منزل خود با شخصى كه از كرج آمده بود و چكى به مبلغ سه هزار تومان از طرف حاج محمدباقر مؤمنى جهت وى آورده بود مذاكره و به او اظهار داشت اخيرا ما گرفتار دولت شدهايم البته هميشه گرفتا بودهايم ولى فعلًا بيشتر گرفتار هستيم. شخص ناشناس كه از كرج آمده بود صحبت از يك اعلاميه كرد. گلپايگانى گفت اين اعلاميه را سازمان منتشر كرده است زيرا ما اعلاميه داريم براى مسجدالاقصى و منبر رفتيم بعد سازمانيها اين را منتشر كردند.
گلپايگانى افزود پريروز آقاى كافى آمده بود اينجا ديدن ما وقتى كه ملاقات او تمام شد به او گفته بودند برو سازمان وقتى از منزل ما بيرون رفت او را به سازمان بردند و تا ساعت ده نگاه داشتند و به او زياد توهين كرده بودند.
گلپايگانى افزود اين دولتيها پيشترها به حرف نزدن ما قانع بودند ولى فعلًا به سكوت قانع نيستند مىگويند بيائيد مطابق ميل ما حرف بزنيد و منهم هرگز مطابق ميل آنها حرف نمىزنم خلاصه در زحمت هستم شخص ناشناس اظهار كرد كه راديو عراق اظهار كرده بود كه آقاى قمى را از كرج بردند و ما تلفن كرديم به منزل قمى ديديم خير هنوز كرج است شخص ناشناس اضافه كرد در پشت تلفن خودم را معرفى نكردم فقط جوياى حالش شدم گلپايگانى گفت تلفن قمى سانسور است اين شخص گفت خير گلپايگانى گفت قطعا سانسور است زيرا سازمان مىخواهد بفهمد چه كسى با قمى ارتباط دارد و كى با او مربوط است گلپايگانى اضافه كرد
نمايش تصوير