حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٦٢ - درباره ملاقات با زنجانى
از: اداره كل سوم (٣١٦) تاريخ: ١١/ ١٠/ ٤٨
به: رياست ساواك قم شماره: ٥٠٣٤/ ٣١٦
درباره: ملاقات با زنجانى
بقرار اطلاع آيتاله گلپايگانى نمايندگى را بشهرستانها اعزام ميدارد تا ضمن تبليغ بنفع وى وجوهات شرعى را بنام مشاراليه جمعآورى و بقم ارسال دارند در حالى كه مقلدين آيتاله شريعتمدارى شخصا وجوهات خود را بقم نزد وى ميفرستند. ضمنا سيدحسن حجت متولى مدرسه حجتيه وجوهاتى از اوقاف و مردم اخذ و بنفع شخصى بهرهبردارى ميكند و از تقسيم آنها بين طلاب خوددارى مينمايد.
بفرموده مقرر است رياست ساواك قم شخصا با شيخ غلامرضا زنجانى تماس و ضمن تعيين صحت و سقم مراتب فوق نسبت بموارد زير نيز اقدام نمايند.
١- صورت اسامى نمايندگان آيتاله گلپايگانى در شهرستانها از زنجانى اخذ و ارسال گردد.
٢- تحقيقاتى پيرامون اقدام سيدحسن حجت معمول و نظر زنجانى در اينمورد استعلام و نتيجه مرا منعكس سازند.
٣- بنحو مقتضى و با نظر زنجانى ترتيبى داده شود متصدى مدرسه فيضيه بركنار و سرپرستى آن بعهده نماينده آيتاله شريعتمدارى واگذار شود.
٤- در مورد تقاضاى آيتاله شريعتمدارى مبنى براينكه طلاب مشمولى كه وى معرفى مينمايد كارت معافيت تحصيلى براى آنان صادر شود بنحو مقتضى و ضمن تماس با مسئولين امر در اين زمينه تسهيلات لازم فراهم و نسبت بدرخواست مشاراليه اقدام نمايند.
ضمنا باتوجه باينكه طلاب مشمول ميبايست جهت اخذ كارت معافيت تحصيلى بزادگاه خود
نمايش تصوير