حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٣٦٣ - موضوع آقاى حاج سيد سجاد علوى
رونوشت گزارش خبر شماره ٣٥٥٨/ گ ١٠- ٦/ ٥/ ٤٨ و ٣٠٤٦/ ه- ٦/ ٥/ ٤٨
موضوع: آقاى حاج سيد سجاد علوى
پيرو شماره ٣٥٥٧/ گ- ١٠- ٦/ ٥/ ٤٨
ساعت ١٢٠٠ روز ٥/ ٥/ ٤٨ در مدرسه عماديه واقع در درب نو انتهاى كوچه قاضى اعظمى آقايان سيدكاظم نورمفيدى. سيد محمد رئيسى و محمد حسن مقدسزاده ترشيزى ضمن بحث و گفتگو پيرامون اوضاع قم آقاى سيدكاظم نورمفيدى اظهار داشت آقايان سيدكاظم شريعتمدارى. نجفى مرعشى. آملى. گلپايگانى براى آنكه در قم مىخواهند سينما بسازند به مشهد رفتهاند.
در جواب وى آقاى سيدمحمد رئيسى گفت آقاى ميلانى هم از مشهد براى آقاى سيدسجاد علوى نامهاى نوشته تا به مشهد رفته با او تماس بگيرد و ايشان هم روز ٤/ ٥/ ٤٨ با كاروان جان نثاران حسينى به مشهد رفته است.
نظريه منبع: چون اكثر آقايان علماء به مشهد رفتهاند احتمال دارد بخواهند اقداماتى انجام دهند.
نظريه رهبر عمليات: ضمن تأييد نظريه منبع مراقبت از يادشدگان فوق در مشهد ضرورى به نظر مىرسد.
نظريه رئيس ساواك: نظريه رهبر عمليات تأييد مىشود و در صورتى كه آقايان مزبور به منظور مذاكره درباره سينما قم رفته باشند مراقبت كامل در محل ضرورى است.
رونوشت برابر اصل است.
در پرونده گلپايگانى بايگانى شود
اصل در ٨٤٨٢٩ مىباشد
نمايش تصوير