حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٤٥ - موضوع سخنرانى آيتاله گلپايگانى
محترمتر نيست، اين مركز فساد را در مشهد درست كرديم قم هم مثل مشهد. آيا بينى و بيناله اين جواب قانع كننده است. مثلًا اگر در روز قيامت پيغمبر اكرم صلىاله و عليه و آله و سلّم از قاتلان حضرت سيدالشهدا سلام اله عليه مؤاخذه كند كه چرا حسين را شهيد كرديد آنها جواب بدهند حسين كه از على محترمتر نبود، على را شهيد كرديم حسين هم مثل على آيا پيغمبر قانع مىشود با اين جواب و خداوند تعالى قبول مىفرمايد. اين جواب را حالا آيا درست كردن اين گونه مراكز فساد در مشهد مقدس خوبست كه بگوئيد چون آنجا درست شده اينجا هم مىكنيم آيا اين گونه مراكز فساد و اشباه او توهين به مقام مقدس حضرت ثامن الائمه نيست؟ اگر نيست و احترام آنجاست البته اينجا هم احترام دختر موسى ابن جعفر است اين جواب كه معلوم است قانع كننده نيست. جواب دومشان اين بود كه شما چرا به ما مىگوئيد مركز فساد درست نكنيد شما مسلمانها را موعظه كنيد تا نروند در مركز فساد آيا مىگذارند موعظه كنيم؟ اگر مىگذارند موعظه كنيم موعظه مىكنيم اما اگر يك واعظى اسم اين مركز فساد را ببرد يا يك مبلغى اسم اين مركز فساد را ببرد در معرض شكنجه و اذيت و ترس واقع بشود چه بايد كرد فعلًا من آن مقدارى كه وظيفه شرعى خودم بود هم قبلًا با لسان نصيحت و بعد هم يك مقدارى تشدد و بعد هم با اين مقدار اظهار تنفر پيش خودم خيال مىكنم وظيفه خودم را اداء كرده باشم حالا اگر تأثير نكند خداوند عالم مىفرمايد- جمله عربى- اگر شما وظيفه را گفتيد آنها عمل نكردند بايد ديگر به خدا سپرد چيزى كه بشود و مشغول وظيفه خود باشند و آن مقدارى كه متمكن مىشوند چون خدا مىفرمايند- جمله عربى- آن كسانى را كه خدا مىفرمايد از كفار مستثنا شدهاند كسانى هستند كه عمل صالح به جا مىآورند و به همديگر وصيت به حق مىكنند از آقايان خواهش دارم هر
نمايش تصوير