حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٧٩ - موضوع ملاقات آيتاله گلپايگانى با آيتاله شريعتمدارى
از: ٢١ تاريخ: ١٠/ ١٠/ ٤٧
به: ٣١٦ شماره: ٤٠٨١/ ٢١
موضوع: ملاقات آيتاله گلپايگانى با آيتاله شريعتمدارى
ساعت ١١ صبح روز ٧/ ١٠/ ٤٧ آيتاله گلپايگانى به اتفاق فرزندش سيدمهدى در منزل آقاى شريعتمدارى با وى ملاقات نمودند سيد جواد نوكر شريعتمدارى در اين باره اظهار داشت موضوع ملاقات نامبردگان در خصوص طلاب عضو سازمان دينى اوقاف بوده و گلپايگانى از شريعتمدارى خواسته كه به اتفاق جهت جلوگيرى از عضويت طلاب در سازمان مذكور اقدام و در صورت لزوم با تبادل نظر قبلى شهريه اين قبيل طلاب را قطع نمايند.
نظريه منبع- نظرى ندارد.
نظريه رهبر عمليات- با توجه به اينكه تاكنون از طرف آقايان شريعتمدارى و گلپايگانى و عوامل آنان اقداماتى به منظور جلوگيرى از شركت طلاب در سازمان دينى اوقاف به عمل آمده لذا مفاد گزارش فوق صحيح به نظر مىرسد.
نظريه امنيت داخلى- صحيح است گلپايگانى از روزى كه سازمان دينى اوقاف بتأسيس دارالترويج پرداخته و تعدادى از طلاب را جذب نموده با اين دستگاه مخالفت داشته و فعاليت زيادى جهت شناسائى اين طلاب نمود و بالاخره با كمك آقاى كريمى رئيس اوقاف كه او هم از مخالفين دارالترويج است!! توانست طلاب دارالترويج را بشناسد و بعد هم مزاياى آنها را قطع و وسيله طلاب ديگر موفقيت كليه آنان را با نشر اكاذيب و اينكه اين طلاب دولتى هستند فراهم ساخت. رئيس اوقاف نوكر دست به سينه گلپايگانى است مقرر فرمائيد در تعويض آن تسريع فرمايند. روحانى
تكثير شد آقاى اوانى- آقاى شكورى ١- در گزارش روزانه درج شود
٢- به ساواك قم اعلام شود نسب به تعويض كريمى اقدام شده است.
٣- در جريان هرگونه تصميمى عليه دارالترويج بوده و اقدامات مكتسبه اعلام نمايند ضمنا بهرهبردارى شود ١٥/ ١٠
نمايش تصوير