حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٧ - موضوع مكالمه تلفنى
از: ٢١ تاريخ: ٧/ ٨/ ٤٧
به: ٣١٦ شماره: ٣١٦٦/ ٢١
موضوع: مكالمه تلفنى
روز ٦/ ٨/ ٤٧ پس از پايان مراسم تشريف فرمائى علياحضرت شهبانو به قم آقاى مدنىپور رئيس بانك سپه قم در مكالمه تلفنى ضمن تشريح جريان تشريففرمائى علياحضرت شهبانو اظهار داشت (من پائين صف مستقبلين ايستاده بودم و خودم تنها در مراسم شركت نمودم و چنانچه بردن همسرم جهت شركت در مراسم استقبال اجبارى بود باز هم نمىبردم گور باباشان) من زمان پهلوى هم كارمند بودم و چندين بار دعوتم كردند اما نرفتم). سيدمهدى پاسخ داد بلى امثال شما كم پيدا مىشود. مدنىپور گفت وقتى شهبانو وارد شد يك نفر كيف دستى محتوى چادر را در اتومبيل ايشان قرار داد و شهبانو موقع پياده شدن چادر به سر كرد و خودش حواسش خيلى جمع است سيدمهدى گفت بلى خودشان حواسشان جمع است زيرا ما ديروز تا ساعت ١٩ با آقاى علم وزير دربار صحبت مىكرديم و آنها هم مكرر تلفنى اوضاع اينجا را از ما جويا مىشدند و ما خودمان مرتب در تماس هستيم و آنها تقصير ندارند و اين افرادى هم كه بىحجاب آمدند تقصير رئيس سازمان قم است زيرا وى گفته بانوان بىچادر در مراسم شركت كنند. مدنىپور پاسخ داد شما اشتباه مىكنيد چون من از چگونگى موضوع اطلاع دارم و حساب كار دستم هستم. مردم خودشان تقصير دارند اگر بگويند خم شويد آنها مىخوابند زيرا روزى كه در فرماندارى كميسيون تشكيل گرديد من حضور داشتم و ترتيب كار داده شد اما اين زنان پدرسوخته خودشان مستعد هستند و بدون چادر آمدند و كسى به آنان ابلاغ ننمود كه بدون چادر در مراسم شركت كنند اينها يك عده زنانى هستند كه دور هم جمع مىشوند و يك مشت آشغال كله هستند در صورتى كه علياحضرت شهبانو
نمايش تصوير