حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٢٩ - موضوع گلپايگانى
درست كرده مگر ديگر دزدى نمىشود. نامبرده اضافه كرد بايستى از اين قبيل مطالب در بيانيه بنويسيم كه گلپايگانى با اين پيشنهاد سيدمهدى موافقت نمود و سيدمهدى خطاب به پدر اظهار كرد شما روى منبر بعد از درس در مسجد اعظم به مردم بگو چونكه نمىگذارند ما چاپ كنيم لذا خودم آمدهام برايتان بخوانم لطفاله صافى و على صافى هم تصديق كردند.
سيدمهدى گفت فعلًا ما تا روز چهارشنبه مبارزه منفى داريم كه آقا از منزل بيرون نرود. نه درس بگويد و نه نماز. على صافى گفت اگر سازمان از من سئوال كرد تلفنى چه بگويم مهدى گفت هيچ بگو مگر سينما در قم باز شده ما اطلاع نداريم و اضافه كرد كه در مقابل سينما جمعيت خيلى زياد بود چه خوب بود مردم تحريك مىشدند و يا حسين مىگفتند و با چوب و چماق مىافتادند به جان اداريها و افزود كه سينما در قم شده مثل سلام شاهنشاهى و اضافه كرد كه مردم شرف ندارند و شجاعت ندارند بايد بريزند شلوغ كنند امروز آنجا جنبه مسجد داشته جنبه مقدسى داشته فرماندار صحبت كرده سيدمهدى خطاب به گلپايگانى ادامه داد كه شما بگو اينها ما را وادار مىكنند صحبت كنيم يك كار زشت و منكر را مىخواهند به نام اخلاق و امام زمان تمام كنند. گلپايگانى يك نفر طلبه خواب ديده كه شاه با دار و دستهاش دم مسجد شاه ايستاده و قوامالسلطنه وارد شد شاه چند مرتبه بلند گفت احمد قوام. احمد قوام چرا اين انگلها را از بين نبرديد و اين طلبه در خواب به شاه گفته ما طلاب انگل هستيم؟ مگر ما سينما درست كرديم مگر ما سپاه زن درست كرديم. گلپايگانى اضافه كرد يك نفر طلبه ديگر خواب ديده حضرت رضا گفته مصر پيروز است. در اين وقت صحبت از شب سال و مجلس فاتحه به ميان آمد و گلپايگانى گفت اگر بخواهيم روز سهشنبه شب سال بگيريم بايد از منزل خارج شويم بهتر است فاتحه را تأخير بياندازيم و روز جمعه بگيريم سيدمهدى گفت درس بايد تا روز چهارشنبه تعطيل باشد و روز
نمايش تصوير