حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ١٣٧ - موضوع اظهارات سيد مهدى گلپايگانى
از: ٢١ تاريخ: ٢٦/ ١١/ ٤٧
به: ٣١٦ شماره: ٤٧٧٨/ ٢١
موضوع: اظهارات سيد مهدى گلپايگانى
ساعت ٨ صبح روز ٢٥/ ١١/ ٤٧ سيد مهدى گلپايگانى ضمن مكالمه تلفنى با احمد جلالى اظهار داشت ساعت ١٤ روز ٢٤/ ١١/ ٤٧ دكتر مشايخى مدير كل بهدارى استان مركز و دكتر شيدائى رئيس بهدارى و بيمارستان فيروزآبادى و دكتر روحانى و دكتر بنىفاطمى طبق اقدام فتحاله دربانى از بيمارستان آيتاله گلپايگانى بازديد كردند. دكتر روحانى ضمن تشريح فعاليتهاى بهدارى قم اظهار داشت بهتر است اينجا را به بهدارى قم واگذار نمائيد لكن من مدت چند ساعت به طور خصوصى با دكتر مشايخى صحبت كردم و به وى يادآور شدم اى كاش شما آمدنتان را به قم اطلاع نمىداديد و بدون اطلاع قبلى از بهدارى بازديد مىكرديد آن وقت مىديديد چه افتضاحى است ضمنا به دكتر مشايخى گفتم كه تمام اظهارات دكتر روحانى كذب محض است زيرا جهت رياست خودش فعاليت مىنمايد. سيدمهدى به جلالى گفت شما ضمن تماس با دكتر روحانى چگونگى اقدامات ما را درباره بيمارستان با وى مطرح و نحوه قضاوت او را در اين مورد تحقيق كنيد و چنانچه زمينه مساعد بود به او بگوئيد كه شما مىتوانيد از وجود آيتالهزاده بهرهبردارى نماييد و سپس نتيجه كار و عكسالعمل دكتر روحانى را در اين مورد اطلاع دهيد.
نظريه منبع: نظرى ندارد.
نظريه رهبر عمليات: مفاد گزارش صحيح به نظر مىرسد. ضمنا سيدمهدى جهت گسترش فعاليتهاى بيمارستان گلپايگانى يك سرى اقداماتى را آغاز و سعى دارد از اين طريق نيز جهت تحكيم موقعيت خود و پدرش تبليغ نمايد.
نمايش تصوير