حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢٥٢ - درباره احمد صابرى اراكى
شماره: ١٣٨٤/ ٢١ تاريخ: ٢٢/ ٣/ ٤٨
از: ساواك قم
به: مديريت كل اداره سوم ٣١٦
درباره: احمد صابرى اراكى
عطف به ١٢٢١/ ٣١٦- ٣١/ ٢/ ٤٨
در اجراى اوامر صادره اقدام و به طور كلى قاطبه اهالى شهرستان قم به اين امر واقف هستند كه آيتاله گلپايگانى در مورد اجحافات وارده به زوار ايرانى وسيله عمال دولت عراق قدمى برنداشته است. تشكر دكتر صدر نماينده مجلس در ميتينگ حزب پان ايرانيست در قم از آيتاله شريعتمدارى كه مراتب به بخش ٣١٢ منعكس گرديده و درج مقاله (پس تكليف شرعى ما چيست)[١] در روزنامه فرمان موجبات آن را فراهم آورد كه عموم به عدم اقدام گلپايگانى در اين مسئله واقف گردند حال گلپايگانى در صدد است كه عدم مداخله خود را در اين قضيه در قالب مذهب شكل دهد و به عوامل و اطرافيان خود بفهماند كه مثل آيات ديگر روابطى با دولت ندارد و خود را مختار و مطلقالعنان در تصميمات مىداند.
رئيس ساواك قم- مهران
آقاى اوانى- بهرهبردارى شود ٢١/ ٣
بهرهبردارى شد
٩٢٩٢ ارائه شود
نمايش تصوير
[١] متن مقاله مذكور را در پاورقى سند: ١٣٥٢/ ٣١٦- ١١/ ٣/ ٤٨ ببينيد.