حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٥١ - موضوع حسين رشيدىزاده
رونوشت گزارش خبر شماره ٣٥٤٦/ ٢١- ٢٨/ ٨/ ٤٧
موضوع: حسين رشيدىزاده
ساعت ٣٠/ ٧ روز ٢٦/ ٨/ ٤٧ بانو معصومه بروجردى ضمن صحبت خصوصى اظهار داشت بانو طاهائى چند جلسه خصوصى در منزل حاج محمد آقازاده تشكيل و در آنجا عدهاى از بانوان دبير و آموزگار را معين كرده كه پس از مراجعت وى به مشهد آنان با تشكيل جلسات محلى بانوان قمى راه اندازند و مكتب يا هيئتى نظير مكتب نرجس مشهد در قم ايجاد نمايد و به همين منظور حاج حسين رشيد زاده كه از تجار معروف قم و از نزديكان گلپايگانى است به اتفاق شخصى ديگر دو قطعه زمين در اختيار بانو طاهائى گذاردهاند يا پس از ايجاد ساختمان بانوان قمى مركز فعاليت خود را در آنجا مستقر سازند. معصومه بروجردى افزود بانو طاهائى در قم با همسر سركار سرهنگ بازنشسته فاطمى افسر شهربانى ارتباط نزديك داشته حتى وى چند بار به ملاقات بانو فاطمى رفته و بانو فاطمى نيز در تمام جلسات متشكله وسيله طاهائى شركت نموده است.
نظريه منبع- نظرى ندارد.
نظريه رهبر عمليات- مفاد گزارش فوق صحيح به نظر مىرسد. ضمنا گلپايگانى و فرزندش سيدمهدى سعى دارند به عناوين مختلف از اقدامات بانو طاهائى به نفع خود بهرهبردارى نمايند و چنانچه مكتبى توسط بانوان در قم به وجود آيد بالطبع وسيلهاى جهت تبليغ بر له گلپايگانى خواهد بود.
نظريه امنيت داخلى-- مفاد گزارش را تأييد مىكنم و با نظريه رهبر عمليات كاملًا موافقم دستگاه گلپايگانى سعى
نمايش تصوير