حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٥٨٢ - موضوع مذاكرات سيدمهدى با تكيهاى
از: ٢١ تاريخ: ٨/ ٨/ ٤٨
به: ٣١٦ شماره: ٣٣٩٨/ ٢١
موضوع: مذاكرات سيدمهدى با تكيهاى
پيرو ٣٣٨٦/ ٢١- ٨/ ٨/ ٤٨
سيدمهدى: از اين اگر بيشتر گير مىآوردى بهتر بود.
تكيهاى: عرض مىشود يك اسلامى بود يا محمدعلى اسلامى. شيخ بود مال مدرسه خودتان چشم زاغى دارد دو تا از اينها پيدا كرده است داده به من معلوم شد يكى هم دادهاند به آقا. چون منزل كه آمديم اين كه دست من بود گذاشتم توى كيف آقا فرمايش كرد كه اين از همان آنهاست. گفتم بله مىخواهم بدهم به حاج آقا. آقا گفت يكى هم به من دادهاند بدهيد به حاجى آقا.
سيدمهدى: حال اگر بيشتر گير مىآوردى بهتر بود.
تكيهاى: آقا دستور دادهاند اگر پيدا كرديد به آب بدهيد يا دفن كنيد.
سيدمهدى: چيزى نيست ولى بايد جمعش كرد ولى اگر بيشتر گير مىآوردى بهتر بود. جمع كنيم كسى نبيند. بد فحشى است بابا.
تكيهاى: نخير براى خودشان بد است.
سيدمهدى: آبروى ما را ريختهاند آبروى آنهاى ديگر را زياد كردهاند.
تكيهاى: نخير- نه نه.
در پرونده محمدرضا گلپايگانى بايگانى شود. اوانى ١٣/ ٨
آقاى اوانى- مربوط به اعلاميه اخير است كه عليه گلپايگانى توزيع شده.
بهرهبردارى شود ١١/ ٨
نمايش تصوير