حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٤٨٣ - موضوع سيد خسرو بشارتى
رونوشت گزارش شماره ١٥٤٥٣/ ٢٠ ه ٣- ١٩/ ٦/ ٤٨
موضوع: سيد خسرو بشارتى
نامبرده بالا در تاريخ ١٤/ ٦/ ٤٨ ضمن يك مذاكره خصوصى اظهار داشته است در روز جمعه ٧/ ٦/ ٤٨ به اتفاق چهار، پنج نفر از دوستان جهت شركت در اجتماع مدرسه فيضيه به قم رفتيم ولى ديديم كه در مدرسه را بستهاند در نتيجه به منزل آقاى گلپايگانى رفتيم و از ايشان سئوال كرديم گفتند قدغن كردهاند و نگذاشتهاند منبر بروند سپس در مورد پخش اعلاميه گلپايگانى صحبت شد بشارتى اظهار داشت اعلاميه را داده بودند به مهدوى و ايشان هم داده بود به سيدناصرالدين شريعتى كه مقدارى از آنها را پخش كرده است ولى من نمىدانم اين چه سياستى است.
ملاحظات
نظريه منبع: منبع نظرى ندارد.
نظريه رهبر عمليات: ١- به نظر مىرسد منظور بشارتى از پخش اعلاميه توسط مهدوى همان متن تلگراف باشد كه جهت گلپايگانى به قم مخابره نموده است.
٢- مهدوى و سيد ناصرالدين شريعتى با يكديگر مخالف بوده و اعلاميه و پخش آن احتمالًا فقط شايعهاى مىباشد.
نظريه ٢٠ ه ٢٠: ٣ ه ٣ نظرى ندارد.
رونوشت برابر اصل است- اصل در پرونده سيد خسرو بشارتى بايگانى است.
در پرونده آيتاله گلپايگانى بايگانى شود. ٩٢٩٢
نمايش تصوير