حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٨١ - موضوع سيد مهدى گلپايگانى
شماره: ٤١١٩/ ٢١ تاريخ: ١٢/ ١٠/ ٤٧
موضوع: سيد مهدى گلپايگانى
ساعت ٣٠/ ١٩ روز ٩/ ١٠/ ٤٧ سيد مهدى گلپايگانى ضمن صحبت خصوصى با احمد جلالى در منزل آيتاله گلپايگانى اظهار داشت امروز من حسين بابائى نماينده روزنامه كيهان را به منزل خود احضار و به او دستور دادم تا دبيرانى را كه با عباس منطقى رئيس اداره آموزش و پرورش مخالف هستند بر عليه وى تحريك نمايد و عكسهائى را كه از منطقى به اتفاق دختران در اردو برداشته شده و همچنين عكسهاى رژه دختران قم در روز چهارم آبان را تهيه و به من تحويل دهد سيدمهدى از جلالى خواست كه وى نيز مداركى در اين مورد ارائه دهد جلالى گفت من دو شماره مجله بانوان را كه در آن عكسهايى از منطقى و دانشآموزان دختر به چاپ رسيده به شما تحويل مىدهم لكن بهتر است عكسهاى مربوط به رژه دختران دانشآموز در روز چهارم آبان را از عكاسى مهتاب بگيريد سيدمهدى پاسخ داد از صاحب عكاسى مهتاب پرهيز كن زيرا وى مأمور سازمان امنيت است و اين امر براى ما ثابت شده چون سال قبل ما اعلاميهاى را كه خطاب به سران ممالك عربى بود و تهيه و جهت تكثير به عكاسى مهتاب داديم تا از روى آن فتوكپى نمايد پس از چند روز سرهنگ مهران كه آن موقع با ما دوست بود خدمت آقا آمد و ضمن گله گفت شما كه مىخواهيد براى سران ممالك عربى اعلاميه بفرستيد قبلًا مرا در جريان بگذاريد بدين ترتيب من فورا متوجه شدم كه مدير عكاسى مهتاب جريان را به سازمان اطلاع داده و بلافاصله تلفن به او كرده و گفتم چون اخبار ما را به سازمان گزارش دادى لذا پدرت را درمىآورم. سيدمهدى افزود پريشب آيتاله شريعتمدارى براى ملاقات با آيتاله گلپايگانى به اينجا آمد ما به وى گوشزد كرديم كه اقدامات عباس منطقى عليهروحانيت مىباشد آقاى شريعتمدارى گفت براى من ثابت
نمايش تصوير