حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٣١٠ - موضوع عزيمت دو نفر از وعاظ تهران به قم
موضوع: عزيمت دو نفر از وعاظ تهران به قم
به علت بىتوجهى پارهاى از آيات مقيم قم خصوصا آيتاله گلپايگانى در جريان بحران اخير روابط ايران و عراق و همچنين رفتار وحشيانه دولت بعثى عراق با ايرانيان مقيم خصوصاروحانيون و طلاب به توصيه علماى تهران قرار است روز ٢٩/ ٣/ ٤٨ دو نفر از وعاظ تهران به اسامى سيد محمد موسوى و محمدعلى[١] سبط[٢] به قم عزيمت و ضمن ملاقات با آيات توجه آنان را به وقايع عراق و اعمال ضدانسانى آن دولت با زوار جلب و خواسته شود در اين مورد عكسالعملى نشان دهند.
رونوشت برابر با اصل است.
اصل در پرونده ١٣٢١١١ بايگانى است.
در پرونده آيتاله گلپايگانى بايگانى شود ١٣/ ٤/ ٤٨
نمايش تصوير
[١] اصل سيد محمدتقى.
[٢] سيد محمدعلى سبط از علماء تهران، در سال ١٣٣٠ ق در نجف اشرف متولد گرديد. سطوح علوم اسلامى را نزد سيد ابوالقاسم خويى و آقا شيخ محمد على كاظمى و آقا سيد على نورى و آقا ميرزا محمد على عراقى فرا گرفت، خارج را از درس آقا ضياء عراقى و آقا شيخ محمد كاظم شيرازى استفاده برد.
وى در سال ١٣٥٧ قمرى( ١٣١٧ ش) به تهران آمد و از مدرسين مدرسه مروى شد. ضمنا در مسجد مروى هم اقامه جماعت برپا داشت وى از عراقى اصفهانى و سيد عبدالحسين شرفالدين اجازه اجتهاد دارد و بر برخى كتب درسى نيز حواشى نوشته است.