حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٠ - موضوع سخنرانى بانو طاهائى
شماره: ٣٦٩٢/ ٢١ تاريخ: ٩/ ٩/ ٤٧
گيرنده: مديريت كل اداره سوم ٣١٦
فرستنده: ساواك قم
موضوع: سخنرانى بانو طاهائى
بانو طاهائى كه از طرف آيتاله گلپايگانى جهت سخنرانى به قم دعوت گرديده بود پس از ورود به قم به مدت ٥ روز در تكيه حاج سيد حسن براى بانوان سخنرانى نمود وى در اولين روز سخنرانى خود كه از ساعت ١٦ آغاز گرديد پس از ترجمه و تفسير چند آيه مطالبى درباره تقليد ايراد و ضمن سخنان خود سه نفر از مراجع (ميلانى- گلپايگانى و شاهرودى) را به حضار معرفى نمود و در ساعت ١٨ جلسه خاتمه يافت.
مشاراليها[١] در جلسه روز ٢٠/ ٨/ ٤٧ نيز مطالبى درباره تهمت و خودستائى بعضى از بانوان ايراد و سپس از بانوان فرهنگى خواست كه پس از خاتمه سخنرانى جلسه را ترك ننمايند وى به بانوان فرهنگى اظهار داشت قصد دارم در قم نيز مكتبى به نام نرجس كه اسم مادر حضرت صاحبالزمان است تأسيس نمايم در سومين روز سخنرانى بانو طاهائى تعداد حضار افزايش يافته و به علت كثرت جمعيت مستمعين نتوانستند از بيانات وى استفاده نمايند بانو طاهائى پس از قرائت و تفسير آياتى چند از قرآن اظهار داشت زنان مسلمان نبايد به سينما بروند و قماربازى كنند و يا اينكه از موسيقى راديو استفاده كرده و تلويزيون را وسيله تفريح قرار دهند وى افزود من روضهخوان نيستم و مايل نيستم روضه بخوانم و شما گريه كنيد هدف من اين است كه زنان جوان به خصوص دختران دانشآموز و بانوان آموزگار در جلسات سخنرانى حضور به هم رسانند وى به علت كثرت جمعيت و همهمه زياد موفق به ادامه سخنرانى نگرديد. ساعت ٣٠- ١٦ روز ٢٢/ ٨/ ٤٧ بانو طاهائى در چهارمين جلسه سخنرانى خود در تكيه حاج سيد
نمايش تصوير
[١] اصل: مشاراليه