حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ١٣٣ - درباره سيد مهدى گلپايگانى
از: ٣١٦ تاريخ: ٢٣/ ١١/ ١٣٤٧
درباره: سيد مهدى گلپايگانى
محترما معروض مىدارد:
ساواك قم اعلام داشته روز ١٣/ ١١/ ٤٧ يكى از دوستان نامبرده به نام جلالى ضمن مذاكراتى با وى اظهار داشته فرماندار شهرستان قم از شما (سيد مهدى گلپايگانى) تعريف مىكرد.
گلپايگانى در پاسخ اظهار نموده فرماندار چندين بار براى آنان پيغام فرستاده كه اقدامات خود را جهت وى بنويسند ليكن پدرش آيتاله گلپايگانى اظهار داشته آنها اقداماتى انجام ندادهاند كه لزومى به مطلع ساختن مقامات باشد. سيدمهدى افزوده با تمام تلگرافهايى كه از طرف فرماندارى جهت درخواست كمك به سيلزدگان به مركز مخابره شد كوچكترين كمكى نشد و منحصرا همان پتوها و چادرهاى شير و خورشيد بود كه معلوم نشد چه كسى آنها را خورد.
مهدى گلپايگانى در پاسخ اينكه آيا فتحاله دربانى رئيس بيمارستان گلپايگانى شده و آيا حقوقى دريافت مىدارد يا خير اظهار نموده مشاراليه هم اكنون رئيس بيمارستان مزبور است و به اين علت وى را جهت اين پست انتخاب كردهاند كه با اشخاصى از جمله دكتر مشايخى و دكتر روحانى در تماس و مرتبط باشند و نامبرده به طور افتخارى براى گلپايگانى كار مىكند.
منبع مربوطه اظهارنظر كرده كه دربانى با دريافت حقوق در بيمارستان موصوف انجام وظيفه مىكند و گفتههاى سيدمهدى در اين زمينه بىاساس مىباشد.
ساواك مذكور در خاتمه اضافه مىكند فرماندار شهرستان قم با دستگاه گلپايگانى در تماس است و در نظر داشته اقدامات نامبرده را به مركز منعكس نمايد.
نظريه:
نمايش تصوير