حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢٩١ - موضوع مكالمه تلفنى سيد مهدى گلپايگانى از طهران با پدرش آيتاله گلپايگانى
رونوشت گزارش خبر شماره ١٦٦٣/ ٢١- ٥/ ٤/ ٤٨ منبع ١٥٨٥
موضوع: مكالمه تلفنى سيد مهدى گلپايگانى از طهران با پدرش آيتاله گلپايگانى
سيدمهدى- آقاى صافى آن مطلب را فرمودند.
آيتاله گفتند كه گفتهاند.
سيدمهدى- حالا اگر با آن اشكال برخورد نكند كه سر و صدا بلند شود عيب ندارد و شما استخاره كنيد.
آيتاله- امروز يك كسى مىگفت اين آقايان شخصى را آنجا فرستادهاند.
سيدمهدى- همان آقائى كه در قم هست گفت يك نفر را فرستادم و امروز آمده همين امروز هم در تهران جلسهاى بود كه شرح جريان را بگويد.
آيتاله- در قم يا در تهران؟
سيدمهدى- در تهران را هم دعوت كردند قبول نكردم يعنى چند روز پيش هم آقاى علوى گفت قبول نكردم حالا آن شخص جريان را تعريف كرده و به من اطلاع مىدهند.
آيتاله- بپرسيد اگر چيزى نيست و تبليغات است ما كارى نداريم اگر نه «طوريست كه باعث زحمت است كه آدم ناراحت مىشود آن وقت آدم در مقام بر مىآيد. حالا بپرسيد كه حقيقت دارد يا نه؟ راجع به آن جريان هم طورى باشد كه اول يك كسى معرفى كنند كه وقتى مىرويد ثمرى داشته باشد.
سيدمهدى- من فردا صبح ساعت ٧ با آن شخص ملاقات دارم واقعيت جريان معلوم مىشود.
آيتاله- اگر با آن شخص كه گاهى هم ما تلفن مىكنيم آقاى امام صحبت كرديد به او اينطور تعبير كنيد كه من
نمايش تصوير