حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢٤٥ - موضوع آيتاله گلپايگانى
منتظرى وارد شد و با گلپايگانى و سيدمهدى به گفتگو پرداخت. منتظرى گفت دو روز قبل ازطرف كامكار رئيس اطلاعات شهربانى قم مأمورى به درب منزل ما مراجعه و از من خواست تا به اطلاعات شهربانى بروم لكن به او پاسخ دادم كه من به شهربانى نمىآيم سپس آن مأمور گفت پس به سازمان امنيت مراجعه كن من مجددا پاسخ دادم سازمان امنيت هم نمىروم زيرا سازمان هم عكس و هم نشانى منزل مرا در اختيار دارد مأمور مزبور سپس سئوال كرد چند روز ديگر در قم اقامت خواهى كرد من جواب دادم ١٥ روز در قم خواهم ماند و سپس به اصفهان عزيمت كرده و دوباره به قم مراجعت مىنمايم. منتظرى افزود ما دستگاه را ول كردهايم لكن دستگاه از ما دستبردار نيست زيرا من چهار مرتبه زندان رفتهام و در اين دفعه آخر كه در زندان به سر مىبردم طبق دستور دستگاه سرهنگ زاهدى رئيس اوقاف اصفهان به اتفاق عدهاى از افراد پليس مدرسه ما را در نجفآباد محاصره و تابلو مدرسه را كه به نام من بوده خراب كرده و به جاى آن نام اعليحضرت همايونى را نصب كردهاند گرچه من به اين عمل كتبا اعتراض نموده و شكاياتى تسليم مقامات كردم معالوصف به جائى نرسيد ضمنا هنگامى كه از زندان آزاد شدم در تهران منزل آقاى محمدرضا سعيدى جلوس نمودم لكن پس از ورود به قم اصلًا جلوس نداشتم. در اين موقع سيدمهدى گفت دستگاه ايران ادعا مىكند كه حكومت عراق يك حكومت وحشت و ترور مىباشد منتظرى اظهار داشت حكومت ايران حكومت وحشت و ترور است. آيتاله گلپايگانى به اتفاق سيدمهدى بيانات منتظرى را تأييد نمودند و سپس سيدمهدى اظهار داشت اين همه افرادى را كه در ايران اعدام كرده و عده بيشمارى را نيز به زندان انداختند كسى جرأت اعتراضى نداشته و قدرت حرف زدن ندارد حال مىگويند حكومت عراق حكومت وحشت و ترور است. آيتاله گلپايگانى گفت از طرف جميع اصناف تهران
نمايش تصوير