حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ١١٥ - موضوع سيد مهدى گلپايگانى
در سفر اخير خود در تهران با يكى از مقامات عاليه مملكت ملاقات نمودم و ايشان جزئيات مسافرت مرا به شهرستان فردوس و اقدامات ما را برايم بازگو كرد و من متوجه شدم كه دائما مراقب ما هستند.
نظريه منبع. نظرى ندارد.
نظريه رهبر عمليات. مفاد گزارش صحت دارد. دكتر سيادت از نزديكان گلپايگانى است و اغلب در منزل وى به سر مىبرد. ضمنا به نظر مىرسد شخصى كه سيدمهدى در مركز با وى ملاقات نموده آقاى علم وزير دربار شاهنشاهى باشد.
نظريه امنيت داخلى.
مفاد گزارش منبع را تأييد مىكنم در گزارش خبرى شماره ٤٣٨٦/ ٢١- ٦/ ١١/ ٤٧ اظهار نظر شد كه حسين بابائى نماينده كيهان از عوامل گلپايگانى است و مكاتباتى در زمينه عدم همكارى وى با اين ساواك به بخش ٣٢٥ آن اداره كل به عمل آمده ولى تاكنون نتيجهاى نبخشيده مفاد گزارش مزبور مؤيد آن است كه حسين بابائى نماينده كيهان از عوامل پر و پا قرص گلپايگانى و دائما با سيد مهدى گلپايگانى در تماس است در مورد اينكه سيدمهدى اظهار نموده تلفن ما كنترل است فعلًا اظهارنظرى نمىكنم. منظور سيدمهدى از اظهار اينكه با يكى از مقامات عاليه مملكتى ملاقات كردم روشن نيست ولى اين مقام مملكتى كسى بوده كه در مسافرت اخير وى به تهران با وى تماس داشته معمولًا با جناب آقاى علم تماس حاصل مىكند كه در زمان مسافرت وى به تهران جناب آقاى علم در مسافرت بودهاند ممكن است اميرمتقى باشد و در غير اين صورت از مقامات ساواك بوده كه سيدمهدى نمىخواسته نام او را ببرد از مفاد گزارش منبع چنين استنباط مىشود كه سيدمهدى دنباله اقدامات خود را در مورد تعويض رئيس فرهنگ گرفته و حامى رئيس فرهنگ، ساواك را مىشناسد نظر عالى را به همكارى
نمايش تصوير