حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٣ - درباره ايجاد سينما در قم
شماره: ٣٦٧٩/ ٢١ تاريخ: ٩/ ٩/ ٤٧
از: ساواك قم
به: مديريت كل اداره سوم ٣١٦
درباره: ايجاد سينما[١] در قم
پيرو شماره ٣٠٦١/ ٢١- ٢٩/ ٧/ ٤٧
آقاى سرشار فرماندار قم پس از ملاقات با آيتاله گلپايگانى درباره ساختمان سينماى قم مراتب را به استاندارى مركز گزارش و استاندارى نيز موضوع را به وزارت كشور منعكس و از طريق وزارت كشور چگونگى به وزارت دربار را اعلام و مراتب از شرف عرض پيشگاه مبارك شاهنشاه آريامهر مىگذرد كه معظمله در اين مورد امر مقرر مىفرمايند (مشهد كه از قم كمتر نيست آنچه در شهر مشهد كرديم در قم هم خواهيم كرد).
يك برگ فتوكپى نامه دفتر مخصوص شاهنشاه آريامهر صادره به وزارت كشور كه در آن اوامر شاهنشاه آريامهر منعكس شده است جهت استحضار به پيوست تقديم مىگردد.
رئيس ساواك قم. مهران
گيرنده- بخش ٣٢٥ ضمن تقديم يك برگ فتوكپى نامه مذكور جهت استحضار
بايگانى شود
اوانى ١٠/ ٩
نمايش تصوير
[١] براى توضيح در خصوص سينماى قم، ر. ك: سند تاريخ ٢١/ ٦/ ٤٧