حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢٧٦ - موضوع مكالمه تلفنى سيد مهدى گلپايگانى با حاج آقا جعفر در تهران
رونوشت گزارش خبر شماره ١٦٤٩/ ٢١- ١/ ٤/ ٤٨ منبع ١٥٨٥
موضوع: مكالمه تلفنى سيد مهدى گلپايگانى با حاج آقا جعفر در تهران
سيد مهدى گلپايگانى با حاج آقا جعفر در تهران شب يكشنبه ١/ ٤/ ٤٨ تلفنى تماس گرفته و پس از سلام و احوالپرسى حاج آقا جعفر از سيدمهدى سئوال نمود امروز چرا تهران نيامدى سيدمهدى در جواب اظهار داشت امروز انشاءاللّه فردا صبح زود خواهم آمد سپس سئوال نمود در آن مورد بخصوص چه كردى جواب داده شد كه هيچ كارى نكرديم چكار مىتوانيم بكنيم عقل ما به جائى نمىرسد ضمنا ناظمى آمده قم و اينجاست. حاج آقا جعفر اضافه نمود كه همين حالا آقاى صفائى اطلاع داد كه آقاى خوئى را گرفتهاند سيدمهدى با تعجب سئوال نمود كه حتما آنها را مىخواهند بفرستند ايران مهيا شويد و شايد همگى را بفرستند به قم و شما در تهران خوب جائى را سنگر گرفتهايد حاج آقا جعفر گفت كه بايد خوئى را به خوى بفرستند در مورد آقاى بختيار مطالب را شنيدى كه وساطت نموده سيدمهدى گفت بله در روزنامه خواندهام آنها هم مثل اينكه پذيرفتهاند حاجى جعفر گفت (كورى كه عصاكش كور دگر شود).
سيدمهدى گفت واقعا خر تو خر است. حاجى خر تو الاغ است. سپس خداحافظى نمود و در پايان سيدمهدى اطلاع داد كه فردا ساعت پنج صبح خواهم آمد.
نظريه رهبر عمليات- مفاد گزارش صحت دارد ضمنا وضع فعلى روحانيت عراق و اينكه احتمالًا ممكن است آقايان حكيم و خوئى به ايران عزيمت نمايند موجب نگرانى و ناراحتى گلپايگانى و اطرافيان وى گرديده است.
نمايش تصوير