حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٩٩ - موضوع مكالمه تلفنى سيد مهدى گلپايگانى با آقاى اميرمتقى در كاخ سعدآباد
از: ٢١ تاريخ: ٢٢/ ١٠/ ٤٧
به: ٣١٦ شماره: ٤٢٦٤/ ٢١
موضوع: مكالمه تلفنى سيد مهدى گلپايگانى با آقاى اميرمتقى در كاخ سعدآباد
سيد مهدى گلپايگانى ضمن مكالمه تلفنى با آقاى اميرمتقى اظهار داشت ما تعدادى افراد را كه قرار بود به شما برايشان گذرنامه تهيه كنيد اسامى آنها را فرستاديم كه ١٦ نفر بودند. آقاى اميرمتقى اظهار داشت صورت را آوردند ٦ نفر آنها از علما بودند كه فرستادم آقاى شادمان برايشان گذرنامه تهيه كنند و بقيه افراد را كه از علما نيستند از تهيه گذرنامه برايشان معذورم.
سيدمهدى گفت آقاى وزير دربار كجا تشريف دارند جنابعالى يك وقتى را تعيين بفرمائيد كه جناب آقاى صافى با ايشان ملاقات كنند. آقاى اميرمتقى گفتند جناب آقاى علم پس فردا قصد مسافرت به خارج را دارند و وقت ملاقات ندارند.
يك نسخه در پرونده مهدى گلپايگانى است در پرونده محمدرضا گلپايگانى بايگانى شود.
اوانى ٣٠/ ١٠
نمايش تصوير