حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٢٦ - موضوع اظهارات احمد جلالى
از: ٢١ تاريخ: ١٣/ ٨/ ٤٧
به: ٣١٦ شماره: ٣٢٧٤/ ٢١
موضوع: اظهارات احمد جلالى
ساعت ٢٠ روز ١١/ ٨/ ٤٧ احمد جلالى در بقعه اتابكى واقع در داخل صحن ضمن گفتگو با حسين محتشمى اظهار داشت ساعت ١٩ امروز سيدمهدى فرزند آيتاله گلپايگانى تلفنى مذاكره كردم وى متذكر گرديد كه ما كار آن (مؤمن) را تمام كرديم و تا چند روز ديگر از قم خواهد رفت جلالى همچنين ساعت ٢١ همان روز در منزل حسين محتشمى گفت چون منظور سيدمهدى از اشاره به موضوع (مؤمن) را درك نكرده بودم لذا مجددا تلفنى موضوع را از نامبرده استفسار و اظهار داشت منظورم آقاى منطقى رئيس آموزش و پرورش قم است كه ٤ روز ديگر خواهد رفت و از من خواست كه موضوع مذاكره محرمانه باشد جلالى افزود من به سيدمهدى متذكر شدم ابتدا تصور مىكردم منظورتان از (مؤمن) رئيس سازمان امنيت قم است سيدمهدى جواب داد براى وى نيز اقداماتى كردهايم و پروندهاش در مركز خراب شده و افزود اين موضوع خيلى محرمانه باشد و نبايد كسى از چگونگى آن مطلع گردد زيرا چنانچه مىدانند از ناحيه ما اقدام شده و مركز به موضوع پى ببرد موضوع خنثى خواهد شد و در دنباله اظهارات خود گفت من امروز براى عيادت آيتاله نجفى كه جهت عمل جراحى بواسير خود در بيمارستان نكوئى بسترى است به بيمارستان مزبور رفتم رئيس سازمان امنيت و دكتر كردستى نيز در آنجا حضور داشتند لكن براى اينكه با رئيس سازمان امنيت صحبت نكنم حتى با دكتر كردستى هم تواضع نكردم و به همين منظور به اطاق دكتر امير رفيعى رئيس بيمارستان نيز نرفتم. جلالى گفت من از سيدمهدى
نمايش تصوير