حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٧٧٤ - موضوع ملاقات دكتر محسن صالحى نماينده مجلس شورا با آيتاله گلپايگانى
از: بخش تحقيق تاريخ: ٢٧/ ٤/ ٤٩
به: ٣١٦ شماره: ٥٢٤٧٤/ تحقيق
موضوع: ملاقات دكتر محسن صالحى نماينده مجلس شورا با آيتاله گلپايگانى
در تاريخ ٢٨/ ٣/ ٤٩ دكتر صالحى نماينده مجلس شورا به شهرستان قم مسافرت و از آقاى علوى كه از اهالى فريدن بوده و حدود ٣٠ سال است كه ساكن قم و پيشنماز ميباشد ملاقات بعمل آورده است.
در منزل علوى (علوى داماد آيتاله گلپايگانى ميباشد) برادر همسايه مشاراليه (پسر آيتاله گلپايگانى) به دكتر صالحى اظهار نموده كه آقا (منظور آيتاله) تمايل دارد وى را ملاقات كند و گويا مطالبى دارد كه ميخواهد بوسيله وى باطلاع مقامات مسئول برساند.
دكتر صالحى برحسب درخواست فرزند آيتاله گلپايگانى بمنزل نامبرده مراجعه نموده و گلپايگانى ضمن گله از دستگاه حكومت و ارائه حدود ٥٠ قبض مربوط به تلگرافات مخابره شده بوى اظهار داشته اين تلگرافات از طرف اشخاص مختلف بوى مخابره شده و مرگ آيتاله حكيم را بوى تسليم گفتهاند ليكن تلگرافخانه قم تلگرافات را باو نرسانيده است و افزوده كه اين قبيل كارها موجبات سوءتفاهم بين روحانيون با دولت فراهم ميسازد.
آنگاه گلپايگانى از دكتر صالحى درخواست نموده تا از بيمارستانيكه از چند سال قبل بكمك بعضى از تجار ساخته شده بازديد بعمل آورد كه بهمين ترتيب عمل شده است.
نظريه چهارشنبه: خبر صحيح بنظر ميرسد.
در گزارش روزانه درج شد ٢٨/ ٤/ ٤٩ آقاى اوانى و آقاى مجتبوى ١- در گزارش روزانه درج شود
٢- بهرهبردارى شود. ٢٨/ ٤ در پرونده آيتاله گلپايگانى بايگانى شود. ٢٩/ ٤
نمايش تصوير