حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ١٠٢ - موضوع اظهارات سيد مهدى گلپايگانى
رونوشت گزارش خبر شماره ٤٣٨٢/ ٢١- ٣٠/ ١٠/ ٤٧ منبع آب نما
موضوع: اظهارات سيد مهدى گلپايگانى
ساعت ١٣ روز ٢٨/ ١٠/ ٤٧ سيد مهدى گلپايگانى به اتفاق شيخ مهدى باستانى. احمد جلالى جهت صرف ناهار به منزل شيخ على جلالى رودبارى واقع در كوى زهره محله دروازه قلعه وارد شدند پس از صرف ناهار شيخ على جلالى خطاب به سيدمهدى اظهار داشت امروز اطلاع حاصل نمودم هنگامى كه على بشارتيان مؤسس سينما در قم به مجلس فاتحه رفته بود داش آقاابول از تحويل قرآن به وى خوددارى كرده و بشارتيان موقع ترك مجلس ختم نيز مشاهده نموده كه اتومبيلش پر از كثافات است. احمد جلالى گفت اين موضوع مربوط به چندى قبل بوده است آنگاه مسئله تعليم رانندگى مطرح شد و سيدمهدى اظهار داشت من مدتها با اتومبيل فولكس واگن حاج سيد احمد حسينى (متصدى مدرسه گلپايگانى) در جاده ورجان رانندگى آموختهام و قصد دارم گواهينامه بگيرم و از احمد جلالى خواست در اين مورد به وى كمك كند احمد جلالى گفت بايستى در آزمايش شركت نمائيد سيدمهدى پاسخ داد بهتر است در مشهد گواهينامه بگيرم. زيرا سرهنگ اكسير (رئيس سابق شهربانى قم) با ما خيلى نزديك است وى افزود شب گذشته با آقاى مقدس در مشهد تلفنى تماس حاصل نموده و درباره وضع زلزلهزدگان از وى سئوال كردم وى اظهار داشت وضع زلزلهزدگان خيلى اسفناك است زيرا چادرهاى دولتى بر اثر بارندگى يخ زده و فقط ساكنين ٦٤ اطاقى كه از طرف ما در محل نصب شده در آسايش به سر مىبرند و من اين موضوع را با آقا نيز مطرح كردم احمد جلالى اظهار داشت پس اين همه وجوهى كه وسيله مسئولين امر
نمايش تصوير