حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٩١ - گزارش درباره اظهارات و پيشنهادات شيخ غلامرضا زنجانى
از: ٣١٦ تاريخ: ٨/ ١١/ ٤٨
گزارش درباره: اظهارات و پيشنهادات شيخ غلامرضا زنجانى
محترما معروض ميدارد:
ساواك تهران اعلام داشته در ملاقاتى كه با شيخ غلامرضا زنجانى نماينده آيتاله شريعتمدارى انجام گرفت استدعا نموده نسبت بموارد زير توجه و اقداماتى صورت گيرد:
١- سيدحسن حجت متولى مدرسه حجتيه قم فردى دروغگو و فاسد ميباشد و با آنكه ماهيانه حدود پنجهزار ريال از آيتاله شريعتمدارى دريافت ميدارد معهذا با تبليغات سوء ذهن طلاب را نسبت باقدامات شريعتمدارى مشوب و او را وابسته بدولت معرفى مينمايد و با وجود اينكه كرارا عواقب اينگونه اقدامات بوى گوشزد شده باز هم برويه ناشايست خود ادامه ميدهد و بعضا در اجراى برخى از تصميمات گلپايگانى عليه آيتاله شريعتمدارى شركت مينمايد. زنجانى از قول شريعتمدارى تقاضا نموده ساواك شرحى به سازمان اوقاف ارسال و توصيه كند اوقاف نامهاى بعنوان شريعتمدارى بفرستد دائر براينكه مدرسه حجتيه رو بويرانى ميرود لذا نامبرده سرپرستى اين مدرسه را مانند ساير مدارس قم بعهده بگيرد بديهى است با اين اقدام كنترل بيشترى روى اعمال حجت صورت خواهد گرفت.
٢- همانطور كه چندى قبل تلفنى حضور تيمسار مقدم معروض شده آيتاله شريعتمدارى مجددا درخواست نموده شرحى باداره وظيفه عمومى قم نوشته شود دائر براينكه طلاب مشمولى كه از طرف شريعتمدارى معرفى ميشوند كه برگ معافيت تحصيلى اخذ كنند بتوصيه ايشان ترتيب اثر داده شود. چنانچه اين كار در حوزه نظام وظيفه قم صورت
نمايش تصوير