حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٣٠٢ - موضوع سيد مهدى گلپايگانى
رونوشت گزارش خبر شماره ١٧٨٢/ ٢١- ٩/ ٤/ ٤٨
موضوع: سيد مهدى گلپايگانى
ساعت ٧٣٠ بعد از ظهر روز فوق محمد آسودگان به منزل آيتاله گلپايگانى تلفن زده سيدمهدى را جويا مىشود حاجى محمدعلى اظهار مىدارد حاج آقا مهدى در مدرسه روزانه هستند. آسودگان به آنجا تلفن زده پس از رد تعارفات معموله سيدمهدى اظهار مىدارد بعد از ظهر به اينجا آمدهام تا جايزه شاگردان ممتاز را بدهم و آسودگان از سيدمهدى گلايه مىكند. هيچ احوال ما را نمىپرسى سيدمهدى مىگويد من قريب ٨- ٩ روز تهران بودم و در تهران مريض شدم و در اينجا مدت فقط يك شب قم آمدم. در قم ديشب هم ساعت ١١ آمدهام سپس آسودگان متن اطلاعيه هيئت امناء سد رودخانه را تلفنا براى سيدمهدى قرائت نموده و اظهار تأسف مىكند چون شريعتمدارى كمك كرده من دلم مىخواست نامى هم از شما و آقا بود سيدمهدى اظهار مىدارد همان يكى براى قم كافى است و سپس اضافه مىكند اين اطلاعيه به امضاء هيئت امناء رسيده يا نه. آسودگان مىگويد تيمسار شهردار فرستاده. سيدمهدى اضافه مىكند شما نامه سرتيپ را نگهدار سياست را چه مىدانى ممكن است فردا روز هيئت امناء شما را مؤاخذه كنند اعلاميهاى را كه ما امضاء نكردهايم چطور چاپ كردهاى. شما نامه امين را مستند قرار مىدهى سپس سيدمهدى به آسودگان توصيه مىكند يا ترتيبى بده كه ذيل اعلاميه خود روزنامه اطلاعات از اقدامات تيمسار شهردار فعال و متدين تشكر كند يا رأس اعلاميه مىنويسند اقدامات تيمسار شهردار. آسودگان مىگويد حاج آقا مردم دارند كمك مىكنند سيدمهدى مىگويد نه واللّه مردم را به شهردارى مىبرند و سرطاس مىنشانند هيچ كس به دلخواه خود پول نمىدهد و در پايان
نمايش تصوير