حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٧١٣ - متن سخنرانى آيتاله سيد محمدرضا گلپايگانى روز ١٣/ ١٢/ ٤٨ در مسجد اعظم قم
نداشته باشند از تجاوز ممكن است جلو تجاوز آنها را بگيرند؟ بالاسف كه اين مسئله امنيت اسلام و احكام محكمه اسلام را يكى پس از ديگرى از بين بردند روحانيون را در امر بمعروف و نهى از منكر و در تبليغات دينى محكوم كردند قهرا وقتى روحانيون محدود شدند و فساد و شهوات و منكرات زياد شد و مخالفت نكردند از اينگونه مطالب هرجومرج واقع ميشود مثل خود آمريكا كه الان خودشان دارند از كار خودشان پشيمان شدهاند و فكر ميكنند كه بچه نحو درست كنند حالا تازه ما رفتهايم كار آنها را تعقيب كردهايم. بجان محمد و آلمحمد خدا ما را از خواب غفلت بيدار كند (آمين). چرا بايد مملكت ما و ما جورى باشيم در مملكتمان كه يكنفر روحانى كه بهيچوجه منالوجوه خلاف مصلحت مملكت اقدام و حرفى نميزند در يك شهرى بخواهد تبليغ كند بدون مهلت بگويند بايد از اين شهر برويد هر چه بگويد از چه راهى بروم؟ از راه قانون مملكتى بروم يا از راه قانون اسلامى بروم بچه راهى بروم؟ بگويند بايد بروى و بكسى هم نگوئى كه ما از شما تعهد گرفتهايم بروى. يكى از رفقاى از يكى از شهرها آمد و ميگفت مرا بردند سازمان امنيت. آنهائى كه ميخواهند امنيت را حفظ كنند اينجورى ناامنى ميكنند و مردم ايمن نيستند گفتند بايد تعهد بدهى از اين شهر بروى. چرا؟ نميدانم. هيچ راه ندارند و نگوئيد كه ما گفتهايم برويد. چرا بايد يك عالم جليلالقدرى كه در يكى از شهرهاى فارس دعوت ميكنند او را بشركت در مجلس غيرمناسب مگر بايد هركس را در هر مجلسى دعوت كرد. چرا روحانى را دعوت كنند در مجلس غيرمناسب و چرا وقتيكه دعوت ميكنند از او توقع دارند كه در مراسم غيرمناسب با مقام روحانى شركت كند و اگر شركت نكرد براى او جرم معين ميكنند و ميگويند بايد سه سال زندان باشى. جناب آقاى سيدمحمدحسين ارسنجانى كه يكى از فضلاى حوزه قم است و الان در فسا
نمايش تصوير