حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٧١٢ - متن سخنرانى آيتاله سيد محمدرضا گلپايگانى روز ١٣/ ١٢/ ٤٨ در مسجد اعظم قم
كه پنجشنبه را ميخواهيم تعطيل كنيم؟ زننده است اين كارها. اين كار مثل اين است كه ميخواهيم اصلًا با دين معارضه كنيم. خوب بكنيد. حالا عاشورا و تاسوعا را تعطيل نكرديد. چطور شد. آيا ملت مسلمان باين كار اعتنائى كرد؟ ملت مسلمان بحمداله در كار خودش ثابت است. الان مىبينيد همينكه اسم محرم و عاشورا ميآيد چه ولولهاى در مملكت ايران واقع ميشود. چرا بايد احكام دين را يكى پس از ديگرى از بين ببرند؟
آيا اين حكم قرآن است كه دخترهاى بيگناه را در اردوى نظام ببرند و بعد بفرستند كه سپاه دانش و آبروى دخترها را ببرند و آنجا هم فساد در بين تمام قراء منتشر كند و فساد بكنند؟ اين حكم قرآن است؟ چرا بايد مملكت اسلامى ما اينطور باشد؟ چرا بايد ما كارى بكنيم كه تأمين عرضى نداشته باشيم. همان اشخاصى كه منشاء اين فساد هستند و كشورهايى كه منشاء اين فساد هستند خودشان الان در خطرند و در فكر هستند كه چه بايد كرد كه رفع خطر بكنند. همين ديشب مجلهاى ديدم كه نوشته بود آمريكا كثيرى از زنها تقريبا ثلث از زنها نوشته بود اول شب جرات نميكنند از خانه بيرون بيايند از ترس تجاوز تجاوزكاران. امنيت عرض ندارند. امنيت ناموس ندارند. اين امنيت عرض و ناموسى از بركت اسلام در ممالك اسلامى هست مسلمين بايد قدردانى كنند و آنرا محافظت كنند مگر امنيت همين امنيت جان است؟ امنيت امنيت جان است امنيت مال هست. امنيت عرض و ناموس هست. اشخاصى كه مسئول امنيت مملكت هستند بايد عرض و ناموس مردم را حفظ كنند اين اسبابى كه الان فراهم كردهاند در دنيا و در بعضى از ممالك اسلامى در معرض امنيت كه عرض و ناموس مردم هرجومرج بشود. مگر ميشود جلو جوانان را گرفت در وقتى كه مانعى
نمايش تصوير