حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ١٠ - عطف/ پيرو ٣١٥٥/ ٢١ - ٦/ ٨/ ٤٧
رونوشت تلگراف شماره ٣١٦٧/ ٢١- ٩/ ٨/ ٤٧
در عصر روز ٨/ ٨/ ٤٧ آقاى صافى[١] با آقاى علم تماس تلفنى حاصل و ضمن تشكر و امتنان از نحوه مسافرت شهبانو به قم و رضايت آقا ضمنا وى تقاضا مىنمود كه در مورد تعويض شخص اخلالگر منظور اينجانب بود[٢] و همچنين جلوگيرى از سينما فراموش نفرمايند آقاى علم فرمودند اعليحضرت به امور دينى معتقد و ارادت خاصى دارند و نذرى داشتند بلافاصله سيد مهدى گلپايگانى با پدرش تلفنى تماس و گفت كه صحبت كرديم و خودمان را از وجهه نيانداختيم و تعريف نموديم آيتاله در جواب شروع به خنديدن نمود كليه مكالمات در روى نوار موجود است.
رونوشت برابر اصل است. اصل در پرونده سيدمهدى گلپايگانى بايگانى است
در پرونده آيتاللّه گلپايگانى بايگانى شود. كاشى ٤/ ٩
نمايش تصوير
[١] مقصود، آقاى حاج شيخ على صافى گلپايگانى است.
[٢] منظور، مهران رئيس ساواك قم مىباشد.