حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٩٣ - موضوع مكالمه تلفنى سيد مهدى گلپايگانى با آقاى اميرمتقى در كاخ سعدآباد
از: ٢١ تاريخ: ١٨/ ١٠/ ٤٧
به: ٣١٦ شماره: ٤١٥٢/ ٢١
موضوع: مكالمه تلفنى سيد مهدى گلپايگانى با آقاى اميرمتقى در كاخ سعدآباد
عطف/ پيرو ٤٠٦٤/ ٢١- ١٨/ ١٠/ ٤٧
سيد مهدى گلپايگانى ضمن مكالمه تلفنى با آقاى اميرمتقى در كاخ سعدآباد درباره تقاضاى روز گذشته خود راجع به حجاج صحبت كرد. آقاى اميرمتقى اظهار داشت بنده بعد از ظهر يك بار تلفن كردم تشريف نداشتيد و بنده با استاندار صحبت كردم و ديروز وضع بسيار آبروريزى براى متقاضيان در مسجد سپهسالار فراهم كردند بخارى برايشان روشن كردند و جاى به آنها دادند و درباره تمديد وقت تا فردا شب اطلاع مىدهم و با آقاى نخستوزير و آقاى سپهبد نصيرى هم درباره اين موضوع صحبت كردم قول دادهاند به اندازه كافى گذرنامه داده شود سيدمهدى گفت ما اطلاع داريم كه ديروز وضع بهتر بود و بنده به عرض آيتاله رسانيدم سپس خداحافظى كردند و آقاى اميرمتقى قول داد راجع به تمديد وقت آن هم فردا اطلاع دهد.
نظريه رهبر عمليات: مفاد گزارش فوق مورد تأييد مىباشد و نوار مربوطه در ساواك موجود است.
نظريه رئيس ساواك- چون نوارهاى موجود محدود است و مقدور نيست كه هر نوار را پس از يك هفته (روز پيك) نگهدارى كرد لذا چنانچه] ناخوانا] آن اداره كل است مقرر گردد تلگرافى مراتب را به اين ساواك اعلام دارند تا فورا ارسال شود. مهران
نمايش تصوير