حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٧٦ - موضوع اظهارات سيد مهدى گلپايگانى
امشب كه شريعتمدارى با آقا ملاقات دارد پى به چگونگى موضوع خواهد برد و فردا اقدامات لازم به عمل خواهد آورد اما منطقى- بىشرف به تهران رفته و در آنجا يادآور شده كه من مورد تأييد شريعتمدارى هستم و با سيدمهدى اختلاف سليقه دارم و اين تحريكات را سيدمهدى بر عليه من به عمل مىآورد.
شيخ تقى نحوى واعظ اظهار داشت از روحانيت فقط شما هستيد كه تكان مىخوريد بهتر است مثل فرامين مرحوم نواب صفوى دستور دهيد اين فاحشهها را سياه كنند سيدمهدى گفت اين اقدامات را وسيله حاج سيد تقى هاشمى فروشنده لوازم ماشين باف انجام خواهيم داد سيدمهدى افزود خانم عبداله نژاد رئيس دبيرستان پروين اعتصامى و همچنين بانو صفاتى مسئول اصلى اين كار مىباشند زيرا بانو عبدالهنژاد در روز آمدن شهبانو به قم با دامن تنگ و شش انگشت بالاى زانو و آرايش مضحك سر خود در ميدان فرح بوده كه شهبانو از اين امر ناراحت شده و فقط با خانم خورشيد همسر رئيس ثبت اسناد قم صحبت نمود.
سيدمهدى اضافه كرد آقاى خورشيد هم مرد خوبى است و هم مقتدر زيرا هنگام آمدن شهبانو به قم زير بار فشار دستگاهها نرفت و همسرش با چادر در مراسم شركت نمود و مورد قدردانى شهبانو قرار گرفت سيدمهدى در خاتمه متذكر گرديد كه تا چند روز ديگر با كمك آيتاله شريعتمدارى كلك منطقى و زنش را از قم مىكنيم و امشب آيتاله گلپايگانى و شريعتمدارى تصميمات لازم جهت مبارزه با بىحجابى خواهند گرفت.
نظريه منبع. نظرى ندارد.
نظريه رهبر عمليات: مفاد گزارش فوق صحيح به نظر مىرسد ضمنا به استحضار مىرساند اكثر دختران دانشآموز قم مايلند كه به طور بىحجاب به مدرسه عزيمت نمايند لكن از طلاب و
نمايش تصوير