حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٧١ - درباره سيد مهدى گلپايگانى فرزند آيتاله گلپايگانى
از: ٣١٦ تاريخ: ٧/ ١٠/ ٤٧
به: امنيت داخلى
درباره: سيد مهدى گلپايگانى فرزند آيتاله گلپايگانى
محترما معروض مىدارد:
ساواك قم اعلام داشته نامبرده بالا روز ٢٣/ ٩/ ٤٧ در حضور عدهاى ضمن مذاكراتى اظهار داشته اخيرا نامهاى وسيله پست به دست وى رسيده و نويسنده اعلام داشته هر روز افراد نيكوكارى به مدرسه فيضيه مراجعه و اعاناتى بين طلاب تقسيم مىكنند لكن عدهاى كه خارج از كادر مدرسه مىباشند با شتاب و وضع نامطلوبى براى گرفتن اجناس اقدام مىكنند. سيدمهدى افزوده به همين جهت به احمد غروى متصدى مدرسه تلفنى اطلاع داده چنانچه نمىتواند در اين زمينه اقدام كند كنار برود تا خودشان (گلپايگانى) دخالت نمايند و در نظر دارد ضمن تماس با آيتاله شريعتمدارى، غلامرضا زنجانى و شاكرى را به مدرسه اعزام نمايند تا از تكرار چنين وضعى جلوگيرى به عمل آيد ضمنا به طلاب تذكر داده كه اين كمكها را نپذيرند. سپس از وضع بهدارى قم انتقاد كرده و در دنباله مذاكرات خود خطاب به يكى از حضار گفته است ساختن دو زايشگاه توسط آقايان هدايتى و ايزدى در يك محل مناسب نمىباشد و بهتر بود يكى از آنها در محله شاهزاده ابراهيم ساخته مىشد و اضافه كرده معلوم نيست اين دو زايشگاه هر دو افتتاح شود زيرا هر دو مربوط به خواهران شاه مىباشد و وقتى يكى از زايشگاهها را افتتاح كردند مىگويند فعلًا همين يكى بس است. سيدمهدى در پايان از محمد آسودگان نماينده روزنامه اطلاعات در قم به مناسبت ارسال اخبار مربوط به اقامه نماز جماعت توسط پدرش به دفتر روزنامه تشكر كرد و گفت با توجه به اينكه شما اخبار را به روزنامه فرستاديد معهذا در روزنامه درج نشده و او مىداند حسابهائى در
نمايش تصوير