حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٧٠٨ - متن سخنرانى آيتاله سيد محمدرضا گلپايگانى روز ١٣/ ١٢/ ٤٨ در مسجد اعظم قم
تاريخ: ١٣/ ١٢/ ٤٨
متن سخنرانى آيتاله سيد محمدرضا گلپايگانى روز ١٣/ ١٢/ ٤٨ در مسجد اعظم قم
قبل از ورود بصحبت چون شب گذشته از نجف مكتوبى داشتم كه نوشته بودند كه حضرت آيتاله حكيم را حركت دادند براى لندن بجهت معالجه. از خداوند متعال شفاى ايشان را مسئلت داريم (آمين حضار).
من دعا ميكنم شما آمين بگوئيد سپس از همه آقايان علماء و فضلاء و طلاب و مشتغلين تشكر ميكنم كه بحمدالله با اينهمه موانع و مزاحمات و مهيا نبودن اسباب در انجام وظايف خود كوتاهى نداشتند.[١] وظايف خود را انجام داده و خواهند[٢] داد انشاءالله و با اينهمه گرفتاريها كه براى آنها فراهم است از درس و بحث و تأليف كتاب و تبليغات دينى كوتاهى نكردهام و نكردهايد. جزاكمالله خيرالجزاء
تذكر ميدهم ميدانيد كار اين دوره از زمان كفار بواسطه ترفيعات و ارتقاء در امور مادى و پيشرفت در علوم اجتماعات غرور و جاهطلبى را بنهايت رساندهاند و هريكى از اين ممالكى كه بزعم اهل دنيا ممالك راقيه مينامند آنها در فكر اين افتادهاند كه ساير ممالك را تحت تسلط خود در آورند و بلكه در فكر اين هستند كه تمام دنيا را تحت تسلط خود در آورند و باالخصوص چون از ممالك اسلامى درك ضعف كردند و از اين طرف قوانين اسلام قوانين عادله اسلام را مخالف با مرام تجاوزكارانه و مخالف مرام تعدى خود ميدانند نسبت به تسلط بر بلاد مسلمين جديت
نمايش تصوير
[١] اصل: نداشتم.
[٢] اصل: خواهم