حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٧٠٤ - موضوع بيمارستان گلپايگانى
از: ٢١ تاريخ: ٩/ ١٢/ ٤٨
به: ٣١٦ شماره: ٥١٠٩/ ٢١
موضوع: بيمارستان گلپايگانى
ساعت ٦ بعدازظهر روز ٣٠/ ١١/ ٤٨ در خيابان ارم آقاى حسين محمودى همشيرزاده آيتاله گلپايگانى كه در بخش تزريقات بيمارستان گلپايگانى كار ميكند اظهار داشت كه آقاى مدنىپور كه سابقا رئيس بانك سپه بود و فعلًا بازنشسته است از روز گذشته آيتاله گلپايگانى او را جهت حسابدارى به بيمارستان خود آوردهاند و آقاى حسين سيامك كه از افسران بازنشسته ميباشد و هويت خود را عوض كرده و بنام حسين رعايائى است برياست بيمارستان گلپايگانى از طرف آقا تعيين و مشغول كار شده است.
نظريه منبع- نظرى ندارد.
نظريه رهبر عمليات- مفاد گزارش صحيح است سابقا رئيس بيمارستان گلپايگانى آقاى فتحاله دربانى بوده كه از اعضاى انجمن شهر ميباشد و در سخنرانيهايى كه جهت بزرگداشت روز ٦ بهمن نمود مورد بىمهرى گلپايگانى واقع و به اشاره مهدى ويرا از بيمارستان طرد نمودهاند. شراره
نظريه امنيت داخلى- مفاد گزارش صحيح است. آقاى مدنىپور رئيس سابق بانك سپه بود كه بعلت ارتباط و نزديكى با گلپايگانى بمركز منتقل شد حال كه بازنشسته شده آقاى گلپايگانى با انتصاب وى در بيمارستان گلپايگانى تصميم داشته جبران كند در نظر است پس از اخذ اولين حقوق از گلپايگانى اقداماتى در خصوص جلب وى بعمل آيد. شرربار
از اين شخص استفاده اطلاعاتى شود. ١٤/ ١٢
رئيس ساواك- بمحض شروع بكار خود را به اينجانب معرفى و اظهار نمود من در اختيار شما مىباشم. بايگانى شود. اوانى ١٦/ ١٢
نمايش تصوير