حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٢٢ - درباره اقدامات مضره آيتاله گلپايگانى
از: ٣١٦ تاريخ: ١٣/ ٩/ ٤٨
درباره: اقدامات مضره آيتاله گلپايگانى
محترما معروض مىدارد. ساواك قم اعلام داشته روز ٥/ ٨/ ٤٨ به مناسبت ميلاد حضرت قائم (ع) طبق معمول سنواتى در بيمارستان گلپايگانى چراغانى و آذين بندى شده بود ليكن روز ٤/ ٨/ ٤٨ كه مصادف با زادروز شاهنشاه آريامهر بود نامبرده بالا دستور داده چراغها را خاموش كنند.
ساواك مذكور در پايان پيشنهاد كرده به منظور تضعيف موقعيت آيتاله گلپايگانى ترتيبى داده شود از كار بيمارستان مشاراليه به علت عدم انجام تشريفات قانونى و كسب اجازه از وزارت بهدارى جلوگيرى شود.
نظريه
با توجه به اينكه در شرايط موجود ادامه كار بيمارستان وجههاى براى گلپايگانى و ايادى او كسب نمىنمايد و از طرفى جلوگيرى از فعاليت آن نيز مستمسكى به دست او خواهد داد در صورت تصويب فعلًا از هرگونه اقدام حادى در اين زمينه جلوگيرى گردد.
رئيس بخش ٣١٦- ازغندى
رئيس اداره يكم عمليات و بررسى- ثابتى
طباطبايى ١٠/ ٩/ ٤٨
نمايش تصوير