حضرت آيتاللّه العظمى حاج سيد محمد رضا گلپايگانى به روايت اسناد ساواك - -- - الصفحة ٦٢ - موضوع سخنرانى بانو طاهائى
روز ٢٣/ ٨/ ٤٧ در پنجمين و آخرين روز سخنرانى بانو طاهائى ازدحام جمعيت به حدى بود كه وى ابتدا از شركت در جلسه خوددارى و ناچار در ساعت ٣٠- ١٧ در آنجا حضور به هم رسانيد. نامبرده ابتدا از حضار تشكر كرده سپس مطالبى درباره تقوى و پرهيزكارى ايراد و دختران و زنان را به رعايت تقوى و پاسدارى از عفت و پاكدامنى هدايت نموده و گفت هدف من از مسافرت به قم اين بود كه فطرت شما بيدار شده و جنبشى پديدار گردد بحمدللّه موفق شدم و سالى نمىگذرد كه ديگر شهرستانها نيز از قم و جنبش زنان آن درس خواهند گرفت. بانو طاهائى در خاتمه تذكراتى از نظر رعايت اصول دين به حضار داد و مجددا از آنها خواست كه در تشكيل مجالس مذهبى فعاليتى نمايند و متذكر گرديد بانوان مىتوانند در مشهد به نشانى خيابان فردوس مكتب نرجس با من مكاتبه نمايند. وى در ساعت ٣٠- ١٨ با چند دعا ختم مجلس را اعلام نمود.
رئيس ساواك قم. مهران
آقاى كاشى- آقاى اوانى گزارش عرضى شود
اصل در پرونده مهدى گلپايگانى است.
در پرونده محمدرضا گلپايگانى بايگانى شود- اوانى ١٣/ ١٠